نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: همه ما سربازان دین هستیم. همه در این جبهه مسئول بوده و باید پاسخگو رفتار و اعمال خود باشیم. باید مبنای تصمیم گیری های ما اعتقاد و ایمان به خدا و دین و انجام فداکاری در این راه باشد.

نباید فضای انتخابات رقابتی باشد/خراسان رضوی در ارتباط با رسانه جزو مظلوم‌ترین استان کشور است

به گزارش قدس آنلاین ، آیت الله سید احمد علم الهدی به مناسبت سالروز تاسیس بسیج رسانه، در جمع بسیجیان رسانه ای خراسان رضوی عنوان کرد: حضرت امام خمینی(ره) تفکر بسیج و بسیجی شدن را بنیانگذاری کردند. باید توجه داشته باشیم که سخنان و رهنمودهای حضرت امام و مقام معظم رهبری یک حرف و سخن معمولی نیست. این رهنمودها از مبادی وحی استخراج و استنباط می شود. بسیج رهنمود دینی بنیانگذار کبیر انقلاب بود.

وی بیان داشت: مسلمانان در جنگ بدر فاقد تجهیزات لازم جنگی بودند. آنها تا نزدیک بدر و چاه‌های آبی که در آنجا بود پیش رفتند و در آن نزدیکی توقف نمودند. چون شب شد علی‌بن‌ابیطالب(ع) با چند تن دیگر به کنار چاه بدر رفتند تا خبر تازه‌ای از لشکر قریش کسب کنند و به اطلاع پیامبر گرامی اسلام(ص) برسانند. در آنجا به دو نفر برخورد کردند که برای بردن آب برای لشکریان قریش آمده بودند، آن دو را دستگیر نموده با شتری که برای حمل آب همراه داشتند به نزد رسول خدا(ص) آوردند.

وی ادامه داد: در ابتدا اصحاب شروع به بازجویی از آن دو نفر کردند. اما نتوانستند آمار سپاهیان دشمن را بدست آورند. به همین دلیل پیامبر اکرم(ص) سووال را تغییر داده و از آنها پرسیدند که قریشیان برای تامین غذای لشکریان خود چه تعداد شتر ذبح می کنند. برهمین اساس مسلمانان متوجه تعداد کثرت سپاه دشمن و تجهیزات و امکانات فراوان آنها شدند.

وی اضافه کرد: اما مسلمانان کمترین امکانات مورد نیاز در جنگ را داشتند. اکثر قریب به اتفاق آنها بدون هیچ مرکبی و با پای پیاده عازم نبرد شده بودند. بسیاری از آنها تنها با خرما خود را سیر می کردند. آنها نه پشتیبانی رزمی داشتند و نه غذایی. اما به حول و قوه الهی پیروز جنگ بدر شدند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: امام خمینی(ره) از این ماجرا و سیره، الگوی بسیج را گرفته و تأسیس کردند. بسیجی معتقد نباید چشم انتظار امکانات و تجهیزات بماند. در زمان اقدام و عمل حتی اگر شده از پول و سرمایه و امکانات و هنر و خلاقیت خود استفاده کرده و کار را پیش ببرد.

وی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، در شرایط فعلی که دشمن عرصه جنگ نرم را گشوده است، در دو میدان باید به رزم بپردازیم. یکی از این دو جبهه، فرهنگی و دیگری اقتصادی است. در جنگ فرهنگی بسیجیان رسانه ای باید پیشقدم و پیشرو باشند. آنها در صف مقدم جبهه هستند.

امام جمعه مشهد مطرح کرد: همه ما سربازان دین هستیم. همه در این جبهه مسئولیم و باید پاسخگو رفتار و اعمال خود باشیم. باید مبنای تصمیم گیری های ما اعتقادات و ایمان به خدا و دین و انجام فداکاری در این راه باشد.  

وی تاکید کرد: در جنگ نرم و رسانه ای هم مانند جنگ سخت، برخی با شجاعت تمام پیشروی کرده و جلو می‌روند و از چیزی واهمه ندارند. آنها از تمام امکانات خود مانند سرمایه و آبرو و... گذشته اند و واهمه ای برای از دست دادن این چیزها ندارند. در این عرصه بدون هیچ ترسی حتی باید از جان خود نیز بگذریم.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: انتخابات به زودی آغاز می‌شود و باید شور و هیجان انقلابی ایجاد شود، نباید فضای انتخابی رقابتی باشد، خراسان رضوی در ارتباط با رسانه جزو مظلوم‌ترین استان کشور است، ما مؤثرترین رسانه را دارا هستیم و منابع موثقی در استان وجود دارد، به عنوان مثال در مراسم تشییع پیکر سردار حاج قاسم سلیمانی داغداران زیادی به نظم حضور یافتند اما در رسانه ملی به نحو شایسته منعکس نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.