قدس آنلاین- سامانه بارشی جدید که از آخرین روز های هفته گذشته کشور را تحت تاثیر قرار داده است صبح روز شنبه به دلیل آبگرفتگی بسیاری از معابر ناشی از سیلاب و هم چنین لغزندگی و یخ زدگی ناشی از بارش های برف بسیاری از مدارس کشور را به تعطیلی کشاند.

برف و باران مدارس ۱۴ استان را به تعطیلی کشاند

هرمزگان

بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر، دانشگاه ها و تمامی مدرسه های شیفت صبح شهرستان بندرعباس را تعطیل کرد و امتحانات دانشگاه های شهرستان بندرعباس را لغو کرد.

به علت تداوم بارندگی و آبگرفتگی معابر، تمام مدرسه های میناب، سندرک، سیریک و بشاگرد  در نوبت صبح شنبه تعطیل اعلام شد.

گفتنی است در جزیره قشم نیز با توجه به بارندگی ها تمام مدارس نوبت صبح در تمام مقاطع تحصیلی تعطیل اعلام شد و تمام مراکز دانشگاهی به جز دانشگاه پیام نور برای روز شنبه تعطیل و امتحانات لغو شد.

سیستان و بلوچستان

با توجه به آغاز بارندگی‌ها و پیش‌بینی اداره هواشناسی تمامی مقاطع تحصیلی ۱۶ شهرستان و منطقه آموزش و پرورش استان و مقطع ابتدایی چهار شهرستان امروز در دو نوبت صبح و عصر تعطیل شد.

تداوم بارندگی‌ها و آبگرفتگی معابر موجب شد تا تمامی مقاطع آموزشی شهرستان‌ها و مناطق زاهدان، زابل، دلگان، دشتیاری، بمپور، نیکشهر، لاشار و اسپکه، خاش، فنوج، قصرقند، کنارک، راسک، سرباز، چابهار، مهرستان و بنت سیستان و بلوچستان در دو نوبت صبح و عصر روز ۲۱ دی ماه تعطیل اعلام شود.

خراسان رضوی

گفتنی است بارش برف در خراسان رضوی نیز مدارس چندین شهرستان را به دلیل برودت هوا و لغزندگی معابر در برخی مقاطع در نوبت صبح روز ۲۱ دی ماه تعطیل کرد.

در همین راستا تمامی مدارس مقاطع تحصیلی در شهرستان تربت حیدریه، کوهسرخ و مناطق جلگه رخ، کدکن و سرولایت در نوبت صبح روز ۲۱ دی ماه تعطیل شد.

بارش برف هم چنین تمامی مدارس در مقطع ابتدایی (دوره اول و دوم) در شهرستان زاوه و منطقه احمد آباد و تمامی مراکز پیش دبستانی و مدارس استثنایی  در تمامی مقاطع تحصیلی نیز در مناطق و شهرستان های یاد شده را به تعطیلی کشاند.

لغزندگی معابر هم چنین موجب شد تا مسئولان آموزش و پرورش استان خراسان رضوی تمامی مراکز پیش دبستانی و مدارس استثنایی در مقطع ابتدایی نیز در مناطق و شهرستان های تربت حیدریه و فریمان در نوبت عصر را تعطیل اعلام کنند.

یزد

در استان یزد هم تمامی مدارس آموزش و پرورش خاتم در همه مقاطع شامل بخش مرکزی ، دهستان فتح آباد و دهستان چاهک روز شنبه تعطیل شد.

در شهرستان تفت نیز روستاهای ده بالا و طزرجان در تمام مقاطع و شهرستان بهاباد همه مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی شامل بخش مرکزی و بخش آسفیج، تعطیل اعلام شد.

همچنین منطقه مروست شامل مدارس شهر مروست و روستاهای ترکان و هرابرجان، مقطع ابتدایی و روستاهای کرخنگان و چنارناز در همه مقاطع به علت بارش نزولات آسمانی،برودت هوا و لغزندگی سطح جاده ها و معابر،امروز شنبه ۲۱ دی ماه تعطیل اعلام شد.

کهگیلویه و بویر احمد

تمامی مدارس ابتدایی و پیش دبستانی های شهرستان های بویراحمد و دنا و همچنین روستاهای شهر دیشموک به دلیل بارش سنگین برف سرما و کولاک شید روز شنبه در هر دو نوبت صبح و عصر تعطیل شد.

هر چند مدیریت ستاد بحران استان روز شنبه و از ساعت ۶ صبح ابتدا تصمیم به ۲ ساعت تاخیر در بازگشایی مدارس این مناطق گرفت اما با ادامه بارش ها مدارس تعطیل شدند.

در همین راستا مدارس و مراکز پیش دبستانی شهرستان های بویراحمد و دنا فردا یکشنبه نیز بدلیل احتمال یخ زدگی معابر با ۲ساعت تاخیر فعالیت خود را از سر می گیرند.

چهار محال و بختیاری

اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیزبه علت برودت هوا و لغزندگی معابر تمام مدارس ابتدایی شهرستان کوهرنگ، شهرکرد، سامان، بروجن، گندمان، بلداجی، لاران، کیار، فلارد، عشایر در نوبت صبح روز شنبه را تعطیل اعلام کرد.

همچنین مدارس مقطع ابتدایی اردل، میانکوه، بن، خانمیرزا، فعالیت آموزشی خود را با یک ساعت تاخیر آغاز کردند.

خراسان شمالی

بارش برف و برودت هوا همچنین برخی مدارس شهرستان ۵۲ هزار نفری فاروج خراسان شمالی را روز شنبه به تعطیلی کشاند و بر اساس اعلام مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی صبح شنبه مدارس مقطع پیش دبستانی و ابتدایی در شهر و روستای شهرستان فاروج به علت بارش برف،  برودت هوا و لغزندگی سطح معابر تعطیل شد.

روز شنبه بارش برف و لغزندگی سطح جاده ها سبب شد تا برخی معلمان مدارس روستایی، در رفتن به محل کار، دچار مشکل شوند و در برخی از روستاها با بیش از یک ساعت تاخیر در مدرسه حاضر شده اند و عده ای به علت بسته بودن مقطعی جاده و یا لغزندگی مسیر، موفق به حضور در کلاس درس نشدند.

اردبیل

آموزش و پرورش استان اردبیل نیز اعلام کرد که به علت بارش برف و برودت هوا، مدارس نوبت صبح برخی شهرهای استان روز شنبه در مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی و در اردبیل، نمین، هیر، مشگین‌شهر، ارشق، لاهرود مدارس در مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی و در نیر مدارس مقطع پیش دبستانی تعطیل است.

همدان

بارش برف، برودت هوا و لغزندگی سطح معابر عمومی مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی در نواحی ۱و۲ شهر همدان را در نوبت صبح و بعدازظهر روز شنبه ۲۱ دیماه به تعطیلی کشاند.

خراسان جنوبی

برخی مدارس شهری و روستایی استان خراسان جنوبی در پی بارش باران و برف امروزشنبه ۲۱ دی ماه تعطیل اعلام شد.

گفتنی است مدارس ابتدایی و متوسطه اول شهرستان قاینات تعطیل و امتحانات داخلی این مدارس لغو شد.

در همین راستا مدارس روستای خرو شهرستان فردوس و مدارس ابتدایی و متوسطه اول روستای چنشت شهرستان سربیشه هم امروز تعطیل شدند.

آذربایجان غربی

مدارس ابتدایی و مراکز پیش‌دبستانی شهرستان پیرانشهر نیز شنبه به علت بارش برف سنگین و برودت هوا تعطیل شدند.

برودت هوا و احتمال یخبندان معابر، مدارس سیلوانا و صومای برادوست در نوبت صبح نیز را با یک‌ساعت تاخیر روبرو کرد.

اصفهان

مدیر آموزش و پرورش اردستان نیز گفت: با توجه به تداوم شرایط نامساعد جوی، بارش برف و لغزندگی معابر با تصمیم فرمانداری اردستان، همه مدارس دهستان برزاوند از توابع این شهرستان امروز شنبه تعطیل اعلام شد.

علی‌اصغر مومنیان افزود: تعطیلی مدارس در همه دوره‌های تحصیلی این دهستان در مجموع شامل ۹ واحد آموزشی است.

فارس

اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز با هماهنگی و اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، تمام مدارس پیش دبستانی و دوره ابتدایی شهر اردکان و بخش مرکزی این شهرستان را روز شنبه در نوبت صبح و عصر تعطیل کرد.

کرمان

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفت: بارش باران، مدارس پنج شهرستان کرمان را در روز شنبه به تعطیلی کشاند.

امید سلاجقه اظهار داشت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در استان کرمان و احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر، مدارس روستایی شهرستان عنبرآباد در تمام دوره های تحصیلی امروزتعطیل اعلام شد.

وی تصریح کرد: با توجه به برودت هوا و یخ زدگی معابر، مدارس شهرستان بافت و رابر در تمام دوره های تحصیلی هم تعطیل است و با توجه به ورود و فعالیت سامانه بارشی و احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر، مدارس نوبت صبح شهرستان های رودبارجنوب و قلعه گنج امروز تعطیل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.