عضو هیات رئیس مجلس با تاکید بر اینکه قصور و کوتاهی در حادثه هواپیمای اوکراین عادی نیست، گفت: ستاد کل نیروهای مسلح باید همه ابعاد را بررسی و به مردم توضیح دهد.

کوتاهی در حادثه هواپیمای اوکراین عادی نیست/ ستاد کل همه ابعاد را بررسی و به مردم توضیح دهد

قدس آنلاین: اکبر رنجبرزاده در واکنش به توضیحات ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص حادثه هواپیمای اوکراین ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار، گفت: همه مردم نگران و ناراحت هستند. آنچه بیش از سایر مسائل باعث تاسف است اینکه دیرهنگام این موضوع اعلام شد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حادثه نگران کننده‌ای بود، مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی ستاد کل موضوع را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهند تا خاطیان مجازات جدی شوند. افرادی هم که در ارتباط با این حادثه قصور کردند باید مورد تعقیب قرار گیرند و مشخص شود که چگونه هواپیمای مسافربری مورد هدف آنها قرار گرفته است.

وی افزود: فردی که ماموریت پیدا کرده و به سمت هواپیمای اوکراین شلیک کرده باید به صورت دقیق و عمیق مورد ارزیابی قضایی قرار گیرد. حداقل حقوق ملت ایران این است که بدانند چرا به سمت هواپیمای مسافربری شلیک شده است، تشخیص هواپیمایی مسافربری و جنگی مشخص است و کسی که پشت سلاح جنگی می‌نشیند و رصد می‌کند باید حداقل‌ها را تشخیص دهد. این حادثه برای همگان قابل تعجب است.

رنجبرزاده با تاکید بر درخواست مجلس جهت بررسی حادثه هواپیمای اوکراین و ارایه پاسخ شفاف به مردم، یادآور شد: هر کوتاهی و اشتباه، خطا، انحراف یا عمدی باید شفاف و باسرعت و دقت بررسی شود و به مردم نتیجه آن اعلام شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمی‌توان گفت که خطای عمدی در کار نبوده است، شک و تردید در کار است. دلیل وقوع این حادثه باید مشخص شود. بازماندگان باید پاسخ دقیق دریافت کنند زیرا کوتاهی عادی و غیرمعمول است. خطا چنان محرز است که به نظر می‌رسد عمدی در کار بوده است بنابراین تمام ابعاد باید بررسی شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.