نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: رانت بالا در واردات چادر مشکی به کشور و کسب منافع زیاد باعث عدم حمایت کافی و لازم از تولید کنندگان داخلی این کالا شده است.

 رانت بالا واردات چادر مشکی عامل عدم حمایت کافی از تولید کنندگان داخلی /قابلیت ارز آوری بالا صادرات  چادر مشکی داخلی  به کشور های مسلمان

حمید گرمابی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: موضوع خودکفایی در تولید چادر مشکی چند دهه است که  در کشور مطرح می باشد.

وی تصریح کرد: صنعت تولید چادر مشکی علی رغم اینکه بازار مصرف آن با توجه به جمعیت بالغ بر ۴۰میلیون خانم در کشور فراهم است و ایران جزو اولین کشورها در مصرف این کالا است اما بخش زیادی از نیازکشور در این زمینه از طریق واردات از کشورهایی تامین می شود که به ندرت از این کالا استفاده می کنند.

گرمابی افزود: از طرفی اگرچه واحدهایی برای تولید این کالا در کشور تاسیس شدند اما به دلیل اینکه واردات چادر مشکی و مصرف بالای آن در کشور رانت و منافع زیادی برای برخی از افراد به دنبال داشته است حمایت کافی و لازم از تولید کنندگان داخلی این کالا صورت نگرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: دولت در زمینه این موضوع با توجه به اقتصاد سودآوری که این کالا در بر دارد باید یک برنامه و اقدام منسجم و هدفمند را در پیش بگیرد و مواردی نظیر سرمایه در گردش و تسهیلات لازم را برای فعالان این حوزه اختصاص دهد تا توسعه خطوط تولید و بروز رسانی ماشین آلات کارخانه های تولید چادر مشکی در کشور رونق بگیرد.

وی با بیان اینکه در زمینه رونق تولید باید اقدام عملی از سوی دستگاه های اجرایی و اقتصادی صورت بگیرد، افزود: افزایش خطوط تولید چادر مشکی  در کشور و ارتقائ کیفیت این کالا، علاوه بر نیازداخلی حتی می تواند منجر به صادرات این کالا به سایر کشورهای اسلامی نیز شود و از این حیث نیز ارزآوری و منافع اقتصادی رابرای کشور به دنبال داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.