همدان - مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان گفت:آب موجود در دو روستای قپچاق و خیر آباد فاقد هر نوع آلودگی فیزیکی وشیمیایی است.

آب دو روستای قپچاق و خیر آباد فاقد هرگونه آلودگی است

به گزارش روابط عمومی  امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان  کمال حسنی گفت:  آبرسانی سیار به دوروستای خیرآباد و قپچاق از روستاهای تابعه شهرستان همدان در فصول سرد سال به هیچ عنوان دلیل بر آلودگی آب موجود در این روستاها نیست

وی افزود: اعلام می کنیم که آب موجود در دو روستای مذکور فاقد هرگونه آلودگی شیمیایی و فیزیکی است.

وی با بیان اینکه روستای قپچاق با ۱۴۱ نفرجمعیت و ۵۰ خانواراز جمله روستاهایی است که در حال حاضربه صورت سیارآبرسانی می شود، عنوان کرد:ازآنجایی که در این روستا ذخایرآبهای زیرزمینی در حداقل میزان خود است و امکان حفر چاه وجود نداشته، در فصل سرد سال نیز آبرسانی سیار در حال انجام است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان  با اذعان به اینکه درقسمت هایی از اراضی روستا که قنات وجود دارد نیزهنوز موفق به حفر چاه نشده ایم، بیان کرد: از آنجایی که اهالی روستا ازآب قنات مذکور به منظور آبیاری اراضی کشاورزی استفاده می کنند؛ لذا هنوز توافق لازم به منظور حفر چاه در این اراضی به نتیجه نرسیده و درصدد انجام کار هستیم.

حسنی در خصوص آبرسانی سیار به روستای خیرآباد نیز توضیح داد:این روستا با ۴۵۵ نفر جمعیت در طول دو ماه اخیر با ۲۹تانکربه صورت سیار آبرسانی شده که البته دلیل آبرسانی سیار درروستای مذکور نیز شوری آب اعلام شده و هیچگونه آلودگی فیزیکو شیمیایی تاکنون گزارش نشده است.

مدیر امورآب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان افزود: بالا بودن میزان TDS یا شوری آب در روستای خیرآباد تنها دلیل آبرسانی سیار در شرایط آب و هوایی کنونی است که درصورت تامین اعتبارات لازم؛ نصب دستگاه آب شیرین کن در دستور کار شرکت می باشد.

وی درنهایت بیان کرد: در مجموع در طول دوماهه اخیر ۳۶ سرویس آبرسانی سیار در دو روستای قپچاق و خیرآباد ثبت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.