ارتفاع برف در شهرستان فریمان استان خراسان رضوی که از عصر روز گذشته تاکنون در حال باریدن است به ۷۵ سانتی‌متر رسیده است و میزان بارش باران طی این مدت در این شهرستان ۴۱ میلی‌متر گزارش شده است.

ارتفاع برف در فریمان خراسان رضوی به ۷۵ سانتی‌متر رسید

به گزارش قدس آنلاین، کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش برف و باران که از روز گذشته در استان خراسان رضوی شدت گرفته است و همچنان جریان دارد تمامی نواحی این استان را فرا گرفته است.

غلامرضا ضیاء شهابی افزود: پس از فریمان بیشترین میزان بارش در شهرستان تربت‌جام با ۳۵ میلی‌متر و شهرستانهای سرخس، تربت حیدریه و گناباد با ۲۸ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.

وی ادامه داد: بیشترین ارتفاع برف در استان خراسان رضوی بعد از فریمان در شهرستانهای تربت حیدریه با ۲۹ سانتی‌متر و قوچان با ۱۷ سانتی‌متر گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی میزان ارتفاع برف در مشهد را ۱۲ سانتی‌متر و میزان باران رخ داده در این شهرستان از شب گذشته تاکنون را ۱۹ میلی‌متر عنوان کرد.

ضیاء شهابی افزود: امروز بارشهای برف و باران در خراسان رضوی به صورت شدید ادامه دارد اما از فردا تا پایان هفته جاری به صورت پراکنده و متناوب در مناطق مختلف شامل نیمه شمالی، شرقی و جنوبی استان ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر دمای هوا در خراسان رضوی ادامه داد: بیشینه دمای امروز مشهد صفر درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که در طول روزهای آینده تغییرات جزئی دارد و هوای سرد تا پایان هفته در این استان ماندگار است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی کمینه دمای هوای دیشب مشهد را دو درجه زیر صفر اعلام کرد و گفت:طی شب‌های آینده این دما به پنج تا ۶ درجه زیر صفر می‌رسد.

ضیاء شهابی افزود: قوچان با کمینه دمای هوای چهار درجه زیر صفر و سبزوار با بیشینه دمای هوای هفت درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته تاکنون بوده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در خواف با ۶۱ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.