گیلان - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۸۹ هزار و ۳۳۳ تن کالا از مرز آستارا وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد کاهش داشته است.

کاهش ۲ درصدی واردات از مرز آستارا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان ،محمدرضا نازک کار ، با بیان اینکه طی ۹ ماهه نخست سال جاری ۱۷۵ هزار و ۹۵ تن کالا از استان ترانزیت شده است، اظهار کرد: از این مقدار ۱۴۹ هزار و ۳۲۵ تن از مرز آستارا و ۲۵ هزار و ۷۷۰ تن از مرز انزلی ترانزیت شده است.

وی افزود: طی مدت مذکور ۵۴ هزار و ۴۰۲ تن کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد و ۱۲۰ هزار و ۶۹۳ تن کالای ترانزیتی از استان خارج شده است که به ترتیب شاهد کاهش ۶۹ درصدی ترانزیت ورودی استان و ۴۵ درصدی ترانزیت خروجی استان هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان انواع پنبه، حبوبات، سیب زمینی و برنج را عمده ترین کالاهای ترانزیت شده طی مدت یاد شده دانست و تصریح کرد: در این مدت ۸۹ هزار و ۳۳۳ تن کالا از مرز آستارا وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد کاهش داشته است.

نازک کار عمده کالاهای وارداتی مرز آستارا در ۹ ماهه سال جاری را انواع تخته، گوشت و نخود دانست و تصریح کرد: طی این مدت همچنین بالغ بر ۴۶۵ هزار تن کالا از این مرز صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است. میوه و تره بار انواع کاشی و سنگ های ساختمانی نیز عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا در ۹ ماهه سال جاری بودند.

وی با اشاره به میانگین تردد روزانه ۲۱۷ دستگاه کامیون و شش دستگاه وسیله نقلیه مسافری از مرز آستارا، خاطرنشان کرد: ۲۷ هزار و ۹۹۱ دستگاه کامیون طی این مدت به مرز آستارا وارد و ۳۰ هزار و ۵۶۴ دستگاه کامیون نیز از این مرز خارج شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان اضافه کرد: طی این مدت ۸۹۵ دستگاه وسیله نقلیه مسافری به مرز آستارا وارد و ۹۰۵ دستگاه وسیله نقلیه مسافری از این مرز خارج شدند.

وی همچنین به تشریح وضعیت تردد ۹ ماهه مسافر از مرز آستارا پرداخت و گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری با میانگین تردد روزانه ۵۲۲۷ نفر مسافر، ۷۱۵ هزار و ۳۸۸ نفر مسافر وارد و ۶۹۵ هزار و ۷۷۵ نفر مسافر نیز از این مرز خارج شده اند.

نازک کار یادآور شد: چهار شرکت حمل و نقل بین المللی کالا، یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر و ۱۲۰ نمایندگی شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا در حال حاضر در استان گیلان مشغول فعالیت می باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.