۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
کد خبر: 687606

یادداشت

ضرورت کاهش شکاف هوشمندسازی میان مشهد و شهرستان های خراسان رضوی

حمیدرضا روحبخش/ مدیریت فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی

طی چند سال اخیر هوشمندسازی یا شهر هوشمند از جمله موضوعاتی است که توسط مسئولان مختلف استانی و مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفته و اقداماتی نیز در این خصوص انجام شده است.

هوشمندسازی در کسب و کار نیز از جمله موضوعاتی محسوب می شود که نه تنها مدتی است به این حوزه وارد شده، بلکه با ورود آن بازار جدیدی در کسب و کار ایجاد می شود و فرصتی جدید برای مردم، صاحبان کسب و کار و دولت ایجاد می کند.
در خراسان رضوی همزمان با فعالیت معین های اقتصادی با محوریت نظام صنفی رایانه ای و کمک آن، 10 معین هوشمندسازی همچون حمل و نقل، سلامت و گردشگری فعالیت خود را در این استان آغاز کردند، در این راستا طرح های خوبی با کمک بخش خصوصی و دولت اجرا شده و شرکت های فناور و دانش بنیان نیز به عنوان بخش خصوصی در اجرای این طرح ها همکاری می کنند.
برای هوشمندسازی و ایجاد شهر هوشمند نیازمند زیرساخت های الکترونیکی در دستگاه های دولتی هستیم که خوشبختانه در مشهد طی سال های اخیر توسط مدیریت شهری زیرساخت های مذکور ایجاد شده و پتانسیل های قابل توجهی دارد، اما در تلاش هستیم در شهرستان های خراسان رضوی شکاف ایجاد شده در بخش هوشمندسازی را کاهش دهیم و این موضوع در قالب امضای تفاهم نامه های مختلف میان دولت (استانداری) و بخش خصوصی اجرایی می شود.
هوشمندسازی در کسب و کار علاوه بر آنکه نیاز به آمادگی الکترونیکی دارد سبب می شود راهکارهای فناورانه به کمک فعالان این عرصه بیایید، البته برای بهره گیری از این راهکارها و کاربردی شدن آن در جامعه باید مردم توانمند شوند، بنابرای در این راستا تفاهم نامه ای میان استانداری و اداره کل فنی و حرفه ای انجام شده تا شهروندان شرایط مناسب برای ارتقای توانمندی در این عرصه را پیدا کنند، همچنین، به تازگی تفاهم نامه 3 جانبه میان استانداری، علوم پزشکی مشهد و یکی از شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت ایجاد شده تا هوشمندسازی وارد درمان شده و پاسخگوی نیاز بیماران شود.
براساس آمارهای ملی، در خراسان رضوی 3 هزار و 231 کسب و کار اینتنرنتی فعال بوده و استان ما از نظر تعداد این کسب و کارها دومین استان بعد از تهران در کشور است، چنین ظرفیت مهم و بالقوه ای در خراسان رضوی وجود دارد و می تواند به ورود هوشمندسازی در کسب و کار سرعت دهد.
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.