وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد لندن باید وابستگی نظامی خود به واشنگتن را کاهش دهد.

انگلیس: دیگر نمی‌توانیم به آمریکا متکی باشیم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد کشورش باید با سرمایه‌گذاری در زمینه سخت‌افزار نظامی میزان وابستگی خود به آمریکا را از نظر پوشش حریم هوایی و هواپیماهای جاسوسی کاهش دهد.

وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه با روزنامه ساندی تایمز در یک اظهارنظر صریح و غیرمعمول ابراز نگرانی کرد آمریکا تحت هدایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور به طور فزاینده‌ای سیاست‌های انزوطلبانه را دنبال می‌کند.

روزنامه ساندی تایمز به نقل از والاس نوشت بیانیه دونالد ترامپ درباره عراق این است که پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، باید مسئولیت بپذیرد و اقدامات بیشتری در خاورمیانه انجام دهد. والاس در ادامه گفت این فرضیه که انگلیس همواره بخشی از ائتلاف آمریکایی است دیگر اعتباری ندارد و دولت باید مطابق با آن برنامه‌ریزی کند.

وزیر دفاع انگلیس تاکید کرد ما بسیار وابسته به پوشش هوایی و سرمایه‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی آمریکا هستیم. ما باید به دارایی‌های خود (در بخش نظامی) تنوع ببخشیم.

دولت انگلیس که آماده می‌شود در ۳۱ ژانویه با اجرای برگزیت از اتحادیه اروپا خارج شود، اعلام کرده است روابط با واشنگتن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مذاکرات تجاری با این کشور در دستور کار لندن قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.