مدیر کل تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: در سال جاری ۶۰۰ هزار تُن گوجه‌فرنگی در این استان تولید شده است.

تولید ۶۰۰ هزار تُن گوجه‌فرنگی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، ایرج ناصری‌مقدم اظهار کرد: کشاورزان امسال در خراسان رضوی و سایر استان‌های کشور با فرایند تولید بالای گوجه‌فرنگی و کاهش قیمت مواجه شدند و سازمان تعاون روستایی با تدابیر صورت گرفته اقدام به طرح خرید حمایتی از این محصول کرد تا از ضرر کشاورزان جلوگیری کند.

وی با اشاره به تولید ۶۰۰ هزار تُن گوجه‌فرنگی در این استان افزود: از این مقدار تاکنون ۴۱ هزار تُن گوجه‌فرنگی خریداری شده و پس از تبدیل شدن به رُب در ۲ کارخانه جهت عرضه به بازار نگهداری می‌شود.

ناصری‌مقدم بیان کرد: در طرح حمایتی خرید این محصول تاکنون ۷۰ درصد مبلغ توافقی به کشاورزان پرداخت و مابقی به زودی پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح حمایتی خرید زعفران از ۱۲ آبان آغاز و تا پایان آذرماه جاری ادامه داشت و در این مدت ۷۰ تُن و ۹۷۴ کیلوگرم از این محصول در استان خریداری شد.

مدیر کل تعاون روستایی خراسان رضوی با اشاره به پرداخت ۷۰ درصد مبلغ خرید زعفران به کشاورزان گفت: تاکنون ۵۵ تُن از محصول خریداری شده، تایید و به استان ارسال گردیده و ۷۷۵ میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شده است و مابقی مبلغ پس از پیگیری پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: تعاون روستایی خراسان رضوی در راستای اهداف اقتصادی و با توجه به ظرفیت منطقه آزاد تجاری و مرز دوغارون آماده ایجاد بارانداز محصولات کشاورزی در شهرستان مرزی تایباد است.

ناصری‌مقدم بیان کرد: این شهرستان مرزی دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری به‌ویژه در بخش کشاورزی و سرمایه گذاری برای صنایع وابسته است و با توجه به ظرفیت مرز دوغارون و تبدیل منطقه ویژه اقتصادی به منطقه آزاد تجاری، سازمان تعاون روستایی آمادگی کامل جهت ایجاد بارانداز تخصصی با همکاری بخش کشاورزی را دارد.

وی با اعلام  فعالیت ۶۷۱ تعاونی در استان خاطرنشان کرد: از این تعداد ۴۰ تعاونی مربوط به فعالیت‌های بانوان است که برخی از آنها غیر فعال می‌باشد و با تمهیدات انجام شده از سوی سازمان، اقدامات لازم جهت راه‌اندازی مجدد در دست اجرا است.

استان خراسان رضوی دو هزار و ۵۴۰ روستا دارد که براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۱۲۱ نفر در این روستاها زندگی می‌کنند که این تعداد معادل ۸.۴ درصد جمعیت روستایی کشور است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.