با وجود انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی جدید استقلال هواداران این باشگاه تصور می‌کردند مشکلات آبی پوشان تمام خواهد شد اما نه تنها مشکلات تمام نشد بلکه فصل جدیدی از بحران‌ها و چالش‌های مدیریتی برای این تیم آغاز شد تا خیلی زودتر از آنچه تصور می‌رفت داستان استعفاهای سریالی آغاز شود.

رفتم تا مسی و رونالدو را به استقلال بیاورند

با وجود انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی جدید استقلال هواداران این باشگاه تصور می‌کردند مشکلات آبی پوشان تمام خواهد شد اما نه تنها مشکلات تمام نشد بلکه فصل جدیدی از بحران‌ها و چالش‌های مدیریتی برای این تیم آغاز شد تا خیلی زودتر از آنچه تصور می‌رفت داستان استعفاهای سریالی آغاز شود.

منتقدان مجیدی با اشاره به این مسئله که مجیدی به دنبال قدرت گرفتن در استقلال همدانی را از ادامه همکاری با باشگاه منصرف ساخته پیش بینی کردند در ادامه کار شاهد خروج‌های دیگری نیز باشیم، که خیلی زود این پیش بینی رنگ واقعیت به خود گرفت و استعفای بهرام امیری به عنوان معاون باشگاه هواداران را با یک شوک دیگر رو به رو کرد.

بهرام امیری هم به دلیل دخالت‌های نامحسوس در حوزه فعالیتش از ادامه همکاری با استقلال منصرف شد تا مشخص شود زیر پوست استقلال اتفاقات خوبی در حال وقوع نیست. امیری که قرار بود به عنوان مذاکره کننده اصلی استقلال در بحث نقل و انتقالات نیم فصل فعالیت کند با استعفای خود خلیل زاده را آچمز کرد تا سرپرست موقت باشگاه در موقعیتی خاص قرار گیرد.

*حذف تدریجی فتح الله زاده؟

تیم مدیریتی قدیمی استقلال که زیاد با حضور فتح الله زاده در جمع هیئت مدیره موافق نبودند به شکل نامحسوسی علی فتح الله زاده را از دایره تصمیم گیری خود خارج کردند به همین دلیل وی برای خلیل‌زاده پیغام فرستاد همان‌طور که وی پیش از این اقدام به استعفا کرده بود دیگر تمایلی به ادامه فعالیت در استقلال ندارد و عطای حضورش را به لقایش بخشیده است!

در عین حال برخی رسانه‌های خبری از مخالفت شدید وزیر ورزش و جوانان از کنار رفتن فتح الله زاده خبر دادند به همین دلیل همان‌طور که انتظار می‌رفت تذکر جدی و مهمی به خلیل زاده ابلاغ شد که وضعیت نامطلوب باشگاه را سامان دهد در غیر این صورت تغییرات در بدنه هیئت مدیره کاملاً جدی است!

هرچند خبر تذکر جدی علی نژاد به خلیل زاده در هیچ رسانه ای منعکس نشد اما عقب نشینی مدیران استقلال نشان دهنده این واقعیت بود که تیم خلیل زاده بنا دارد برای چندمین بار مصالحه با منتقدان را در دستور کار قرار دهد اما نکته مهم این بود که نه امیری حاضر به بازگشت به استقلال بود نه فتح الله زاده بر همین اساس با انتشار مصاحبه امیری در خصوص دلایلش برای کناره‌گیری فضای شبکه‌های اجتماعی کاملاً تغییر کرد و برای بار دیگر انتقادها از تیم خلیل‌زاده و منزوی و فتحی اوج گرفت!

*داستان دستمال کاغذی

معاون سابق باشگاه معتقد است: با شرایطی که به وجود آمده، با وجود عشق و علاقه‌ای که به این تیم دارد، نمی‌تواند در مقطع فعلی در آن فعالیت داشته باشد.«با تمام علاقه و احترامی که برای استقلال قائلم، معتقدم در این مقطع نمی‌توانم مشکلی را حل کنم. دلیل استعفایم هم همین بود. چند نفر از دوستان با من صحبت کردند ولی به همه این عزیزان گفتم اجازه بدهید کمی فکر کنم. متأسفانه فشار روحی زیادی روی من به وجود آمده است».

امیری در پاسخ به این پرسش که ظاهراً پس از آن اتفاقات و ماجرای آن دستمال کاغذی و پیوستن پاتوسی به فولاد چنین مسائلی مطرح شد گفت: «خدا را شکر می‌کنم که ناخواسته یک نفر از آن دستمال کاغذی عکس گرفت و به سایت‌ها رفت. در مورد پاتوسی همه چیز شفاف و معلوم بود. اتفاقاً مبلغی که با این بازیکن توافق شد، روی همان دستمال کاغذی نوشته شده بود. اما چیزی که باید به آن اشاره کرد این است که من این همه سال برای استقلال زحمت کشیدم و 6 کاپیتان به این تیم تحویل دادم. وحید طالب‌لو، مجتبی جباری، آندو تیموریان، پیروز قربانی، خسرو حیدری و امیرحسین صادقی شاگردان من بودند و 64 بازیکن من در تیم‌های فوتبال پایه، سابقه بازی در لیگ برتر را دارند. انتظار ندارم پس از این همه سال، کار نقل و انتقالاتی و مدیریت در نقل و انتقالات، چند جوان به دلیل عدم شناخت از من مطالب بنویسند و بی‌احترامی کنند. شاید پس از رفتن من کسانی بیایند که بتوانند انتظار جوان‌های امروزی را برآورده کنند. شاید با رفتن من کسانی آمدند که مسی و رونالدو را به استقلال بیاورند».

*سوپاپ اطمینان

در این میان مدیران استقلال تلاش کردند از بازگشت شیخ دیاباته به تهران به عنوان یک سوپاپ اطمینان بهره ببرند اما عصبانیت و خشم ناشی از سوء مدیریت در استقلال به قدری زیاد بود که هیچ تأثیری در فضای انتقادی ایجاد نکرد تا یک بار دیگر بحران در استقلال فراگیر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.