همزمان با سالروز تشکیل سازمان بسیج رسانه آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد با نمایندگان رسانه‌های خبری و تعدادی از خبرنگاران استان دیدار کرد.

هاشم رسائی‌فر/

همزمان با سالروز تشکیل سازمان بسیج رسانه آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد با نمایندگان رسانه‌های خبری و تعدادی از خبرنگاران استان دیدار کرد.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش اصحاب رسانه و خبرنگاران بسیجی گفت: تشکر ویژه دارم از مجاهدت‌هایی که شما اصحاب رسانه در نقطه عطف تاریخ گام دوم انقلاب یعنی شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش داشتید. از نقطه شهادت تا تدفین این شهدا مسائل، اخبار، حرکت‌ها و هیجان‌های عمومی را پوشش خبری بسیار خوبی دادید.

وی با بیان اینکه تراکم جمعیت مشهد نسبت به مسیر تشییع بی‌نظیر بود و تخمین زده‌اند ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این مسیر حضور داشتند، افزود: اما این تراکم بالای تشییع‌کنندگان پیکر شهدا با نظمی بی‌نظیر نسبت به دیگر نقاط کشور مدیریت شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با انتقاد از انعکاس حرکت مردمی در روز شهادت سردار سلیمانی (روز جمعه) در صدا و سیما گفت: ما طلبکار نیستیم اما پوشش رسانه‌ای راهپیمایی مردم مشهد در محکومیت ترور سردار سلیمانی که در نخستین روز شهادت این عزیز برگزار شد، مناسب نبود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اصحاب رسانه اصحاب حرف و سخن و ارائه مطلب هستند، افزود: ما هم با شما همکاریم چون تریبون نماز جمعه و خطابه امروز جزو جریان‌های رسانه‌ای مؤثر در امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه همه فرمایشات امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری، استنباط، اجتهاد و استخراج حکم از مبادی وحی است نه یک حرف و سخن معمولی، اظهار کرد: مسئله بسیج در واقع اول یک رهنمود دینی امام بود و امام این رهنمود را از سیره پیامبر(ص) و اصحابشان در جنگ بدر استخراج کردند.

•        اصحاب رسانه، خط مقدم جنگ رسانه‌ای

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی دو بار مقام معظم رهبری فرمودند که میدان ما یکی در جنگ نرم و رسانه است و دیگری در عرصه اقتصاد؛ گفت: دشمن اگر عزیز این مملکت را در شب تار مخفیانه می‌زند یعنی در عرصه نظامی بیشتر از ترور ناجوانمردانه از او ساخته نیست، اما در دو جبهه رسانه و اقتصاد قوی ظاهر شده است و در عرصه رسانه شما در خط مقدم هستید.

نماینده‌ ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در این جبهه مقدم، دفاع هر کدامتان مسئولیتی است که بر مبنای اعتقادتان به خدا، پیامبر و ائمه(ع) دارید. فرمانده آن‌ها هستند ما همه سرباز هستیم، پس باید پاسخگوی آن‌ها باشیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه در جنگ، یک عده تا مرز شهادت پیش می‌روند و فداکاری می‌کنند و از هیچ دشمنی و خباثتی که به حقشان می‌شود ابایی ندارند، متذکر شد: در عرصه جنگ رسانه‌ای، تهاجم‌ها به شما، برخوردها، توهین، اتهام، مخالفت، افترا و رسوایی است، من هم به عنوان عضوی از اصحاب رسانه، باید مانند شما بایستم و ملاحظه خودم را نکنم باید امکاناتم را به پای امام زمان(عج) بریزم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: آن قدر که بنده مورد اهانت و افترا قرار گرفته‌ام کمتر کسی به آن دچار شده، اما حتی یک بار در تریبون نماز جمعه از خودم دفاع نکرده‌ام چون نماز جمعه برای من جزو امکانات جبهه جنگ است و نباید برای شخص من هزینه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اصحاب رسانه گفت: هیچ وقت خودتان را با جبهه استکبار مقایسه نکنید چون چیزی که شما دارید آن‌ها با آن امکاناتشان ندارند و آن خداست؛ پس با همین امکانات خدا یک ما را صد برابر برکت می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: خون شهدا در این کشور اجازه نمی‌دهد فرد خائنی به مسئولیت برسد، اگر کسی ما را به لحاظ موضع سیاسی یا بینشی قبول ندارد بی‌دین نیست ما اصول دین نیستیم که معیار دینداری یا ضدانقلاب بودن افراد باشیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و بیانیه نیروهای مسلح گفت: مسئولان امر باید بیایند و به مردم توضیح دهند موضوع چه بوده اما چیزی که به نظر می‌رسد این است که سامانه خودکار عمل کرده است. اینکه دیر اعلام کردند هم شاید به خاطر شک و تردیدی بوده که روی این موضوع داشته‌اند، خطای انسانی یا در برج مراقبت بوده یا در آن نقطه پدافندی خاص، در هر صورت تا توضیحات خودشان را نشنویم نمی‌توانیم قضاوت منصفانه و اظهارنظری در این باره داشته باشیم.

وی اعتراف مقامات نظامی ایران به خطا را نشانه صداقت نظام جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: پیش از اینکه دیگران بخواهند بیایند و موضوع را کشف کنند، خودشان بیانیه صریح دادند، این نشانه‌ای از صداقت نظام است که از شما اصحاب رسانه انتظار می‌رود این موضوع را برای مردم تبیین کنید، شما مشاهده کردید که آمریکا چطور تعداد کشته‌ها و زخمی‌های خود را در حمله موشکی ایران انکار و به افکار عمومی جهان توهین کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث انتخابات پیش رو گفت: جریانی که از شهادت سردار سلیمانی پیش آمد و آن شور و هیجانی که از این موضوع به وجود آمد همه مسائل از جمله انتخابات را تحت تأثیر قرار داد و امیدواریم مردم متأثر از این موضوع بابصیرت انقلابی و حس تکلیف به میدان بیایند و رقابت‌های انتخابی غیرانقلابی و قدرت‌طلبانه نداشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: بخشی از فضای انتخاباتی به عهده شما اصحاب رسانه است و از این هیجان انقلابی به وجود آمده حُسن استفاده را داشته باشید و آن را در مسیر انتخاب درست هدایت کنید.

•        حل مشکل بیمه خبرنگاران تا پایان سال

در ابتدای این دیدار عباس محمدیان، رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی به تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه فعالیت خبرنگاران بسیجی پرداخت و گفت: در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی عکاسان و فعالان رسانه‌ای فعالیت خود را به خوبی انجام دادند و بسیاری از رسانه‌ها منابع خود را از خراسانی‌ها گرفتند، به خواسته آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار سال 96؛ بسیج رسانه باید نخ تسبیح رسانه باشد که به یاری خدا امروز این امر محقق شده و بزرگ‌ترین جبهه رسانه کشور در اختیار خراسان رضوی بوده است.

رئیس بسیج رسانه بیان کرد: از اقداماتی که در راستای رفع مسائل مربوط به خبرنگاران برای نخستین بار در استان ما انجام شده این است که تا پایان سال مشکل بیمه خبرنگاران برطرف می‌شود و همچنین کارت تکریم اصحاب رسانه با همکاری شهرداری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و روابط عمومی استانداری ارائه خواهد شد که خبرنگاران در این راستا از خدمات مطلوبی بهره‌مند می‌شوند.

وی عنوان کرد: تشکیل شورای حل اختلاف اصحاب رسانه از دیگر برنامه‌های بسیج رسانه است، نجیب‌ترین و پاک‌ترین خبرنگاران در خراسان رضوی هستند و در حالی که مشکلات مختلف بر آن‌ها فشارهای زیادی وارد کرده آن‌ها به وظایف خود عمل می‌کنند، ما نخستین استان دارای دبیرخانه بیانیه گام دوم هستیم و در هر ماه رسانه برتر انتخاب شده و از آن‌ها تکریم می‌شود.

لازم به ذکر است، تعدادی از نمایندگان رسانه‌های خبری استان به نمایندگی از خبرنگاران در این جلسه به طرح مسائل مختلفی پرداختند که آیت‌الله علم‌الهدی نیز در لابه‌لای سخنرانی خود به آن‌ها پاسخ داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.