مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌رضوی با بیان اینکه مردم از هرگونه سفر غیر ضروری پرهیز کنند، گفت: در حال حاضر برق ۲۵روستا در ۵شهرستان تایباد، تربت جام، صالح اباد ، سرخس و رشتخوار قطع شده است که به دلیل مسدود بودن راه های دسترسی، اتصال برق آنها با کندی در حال انجام است.

قطع برق۲۵روستا در خراسان رضوی/۵مسیر در خراسان رضوی مسدود هستند

حجت علی شایانفر در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: بارش برف در تمام نقاط استان خراسان رضوی از روز جمعه تاکنون گزارش شده است و بیشترین میزان بارش برف در ۲۴ ساعت گذشته در استان مربوط به فریمان با ۷۸سانتی متر بوده است.

وی تصریح کرد: از دیروز ۹راه اصلی و شریانی استان مسدود شده بود که مهمترین آن مربوط به مسیر تربت حیدریه-باغچه -مشهد است که علاوه بر دیشب ، جمعه شب نیز این مسیر مسدود شده بود که با تلاش نیروهای راهداری همه این مسیرها در حال حاضر بازگشایی شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌رضوی افزود: همچنین مسیرهایی نظیر تایباد-خواف، تربت جام -صالح آباد ، فریمان-تربت حیدریه و فریمان -شرف نیز مسدود هستند .

وی ادامه داد: از شروع بارش ها در استان خراسان رضوی طی چند روز گذشته ۱۲۷۸خودرو در جاده ها گرفتار برف و کولاک شدند که باتلاش نیروهای هلال احمر امداد رسانی و اسکان آنها انجام شد و برای ۴۶۳۴نفر نیز اقلام امدادی توزیع شده است .

شایان فر بابیان اینکه درحدود ۸۰۰خانوار نیز اسکان اضطراری شدند، افزود: در حال حاضر برق ۲۵روستا در ۵شهرستان تایباد، تربت جام، صالح اباد ، سرخس و رشتخوار قطع شده است که به دلیل مسدود بودن راه های دسترسی، اتصال برق آنها با کندی در حال انجام است و به محض بازگشایی مسیرها با ژنراتورهای اضطراری برق رسانی به این روستاها صورت خواهد گرفت.

وی بابیان در سایر خدمات مشکل خاصی در استان وجود ندارد، اظهار کرد:  از روز پنج شنبه که اخطاریه هواشناسی مبنی بر کاهش دما و یخبندان در استان صادر شد محدودیت هایی نظیر قطع و یا کاهش  برای مدیریت حامل های انرژی در استان از جمله سوخت تعدادی از نیروگاه ها ، صنایع بزرگ، کارخانه های سیمان اعمال شده است . همچنین یک برنامه عملیاتی مدون با کمک شرکت گاز استان در حال اجرا است . از طرفی از دستگاه های اجرایی نیزتقاضا می شود  دمای فضای کار را بین ۱۸تا ۲۲نگه دارند و در مصرف گاز صرفه جویی کنند .

شایان فربا بیان اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی دما در استان بین ۸تا ۱۲درجه سانتی گراد کاهش پیدا خواهد کرد،  ادامه داد:اگرچه سوخت های جایگزین و ژنراتورهای اضطراری برای هرگونه شرایطی آماده هستند اما  از مردم فهیم استان نیز درخواست داریم در مصرف حامل های انرژی صرفه جویی کنند تا مشکل خاصی در این چند روز در استان ایجاد نشود.

وی بابیان اینکه تمام امکانات استان برای خدمت رسانی به مردم بسیج شده اند  ،ادامه داد: فعالیت این سامانه در استان تا روز دوشنبه خواهد بود اما نیروهای سازمان هایی نظیر راهداری همچنان در حالت آماده باش هستند، همچنین اگرچه مسیرهای اصلی استان در حال حاضر باز هستند اما تردد در آنها  با مشکل و به کندی صورت می گیرد از این رو ابتدا از مردم خواهش می کنیم از هرگونه سفر غیر اضطراری پرهیز کنند و در صورت انجام سفر ضروری ابتدا از طریق شماره تلفن ۱۴۱ از وضعیت راه ها اطلاع پیدا کنند و در صورت مشکل در جاده ها نیز از طریق شماره تلفن های ۱۱۰ و ۱۱۲اطلاع رسانی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.