گیلان - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در نشست کار گروه ترانزیت گفت: طی ۹ ماهه نخست سالجاری ۱۷۵هزار و۹۵ تن کالا ازاستان ترانزیت گردیده است که از این مقدار ۱۴۹هزار و۳۲۵ تن از مرز آستارا و۲۵ هزار و۷۷۰ تن  از مرز انزلی ترانزیت شده است.

ترانزیت بالغ بر۱۷۵ هزار تن کالا از استان گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان ؛ محمد رضا نازک کار گفت : طی این مدت۵۴ هزار و۴۰۲ تن  کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد و۱۲۰هزار و۶۹۳ تن کالای ترانزیتی  از استان خارج گردیده که به ترتیب ترانزیت ورودی  استان۶۹ درصد کاهش و در ترانزیت خروجی ازاستان شاهد کاهش۴۵ درصدی می باشیم.

وی در ادامه انواع پنبه، حبوبات، سیب زمینی و برنج را عمده ترین کالاهای ترانزیت شده طی مدت یادشده  ذکر کردند.

وی خاطر نشان نمود: در این مدت ۸۹ هزار و۳۳۳ تن کالا از مرز آستارا وارد کشور گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته۲ درصد کاهش داشته، عمده کالاهای وارداتی مرز آستارا در ۹ ماهه سالجاری نیز انواع تخته-گوشت و نخود بوده است . 

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اظهار داشت: طی این مدت همچنین بالغ بر۴۶۵ هزار تن کالا از این مرز صادر گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷درصد رشد داشته است، میوه و تره بار-انواع کاشی و سنگ های ساختمانی  نیز عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا در ۹ ماهه سالجاری بودند.

محمد رضا نازک کار در ادامه با اشاره به میانگین تردد روزانه۲۱۷ دستگاه کامیون و ۶دستگاه وسیله نقلیه مسافری از مرز آستارا افزود: ۲۷ هزار و ۹۹۱ دستگاه کامیون طی این مدت به مرز آستارا  وارد و۳۰ هزار و۵۶۴ دستگاه کامیون نیز ازاین مرز خارج شده اند. همچنین طی این مدت۸۹۵ دستگاه وسیله نقلیه مسافری به مرز آستارا وارد و ۹۰۵ دستگاه وسیله نقلیه مسافری از این مرز خارج شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت تردد ۹ ماهه مسافر از مرز آستارا پرداخته ،گفت: در ۹ ماهه نخست سالجاری با میانگین تردد روزانه۵هزار و ۲۲۷نفر مسافر حدود۴۱۱هزار و ۱۶۳ نفر مسافر از مرز آستارا تردد نموده اند که از این تعداد۷۱۵ هزار و۳۸۸نفر مسافر وارد و ۶۹۵ هزار و۷۷۵نفر مسافر نیز از این مرز خارج شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.