یکی از اعضای پارلمان عراق تلاش این کشور برای خرید سامانه پدافندی اس-۴۰۰ از روسیه را مورد تائید قرار داد.

عراق به دنبال دستیابی به سامانه پدافندی اس-۴۰۰

یه گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عضو پارلمان عراق اعلام کرد بغداد خرید سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ روسیه را در دست بررسی دارد.

نشریه وال استریت ژورنال گزارش داد کریم الاوی، عضو کمیته دفاع و امنیتی عراق گفت: ما در حال مذاکره با روسیه درباره موشک‌های اس-۴۰۰ هستیم، اما هنوز قراردادی به امضا نرسیده است. ما باید این سامانه موشکی را تحویل بگیریم به ویژه بعد از آنکه آمریکایی‌ها بارها با ارائه ندادن تسلیحات مناسب سبب ناامیدی ما شدند.

عبدالخالق الازاووی، یکی دیگر از اعضای کمیته دفاعی پارلمان عراق نیز اقدامات بغداد برای خرید سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ از مسکو را تائید کرد. این نماینده عراقی تاکید کرد: ما به نخست وزیر این اختیار را دادیم که تسلیحات دفاع هوایی را از هر کشوری که می‌خواهد خریداری کند. از روسیه با هر کشوری (که می‌خواهد).

محمد رضا آل حیدر، رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز اوایل این هفته اعلام کرد: بغداد مذاکرات با روسیه برای خرید سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ را از سر می‌گیرد. آمریکا طی ۱۶ سال با عراق مانند کشوری اشغال شده و نه کشوری دارای حاکمیت رفتار کرد.

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق همچنین ابراز امیدواری کرد که روسیه برای دور کردن سایه جنگ منطقه‌ای و بین‌المللی از سر عراق وارد عمل شود. وزارت دفاع عراق، وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون، وزرات دفاع آمریکا، تاکنون در این مورد اظهارنظری نکرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.