فرماندار تایباد گفت: از روز گذشته بارش برف به صورت شدید در این شهرستان آغاز و همچنان ادامه دارد و تمامی دستگاه‌های اجرایی به صورت آماده باش هستند در حال حاضر تمامی مسیرهای اصلی در حال برف‌روبی و تردد در حال انجام است.

تمام مسیرهای اصلی در تایباد باز و تردد در حال انجام است

به گزارش قدس آنلاین، محسن سیاح  اظهار کرد: تمامی مسیرهای اصلی شامل محور تربت‌جام، باخرز و دوغارون از شب گذشته توسط نیروهای راهداری در حال تیغ زدن و برف‌روبی است و تردد نیز با زنجیرچرخ میسر است.

وی با اشاره به محور تایباد-خواف افزود: به دلیل کولاک شدید همشهریان تا اطلاع ثانوی از سفرهای غیر ضروری در این محور خودداری کنند و رانندگان تجهیزات ایمنی، مواد غذایی خشک و لباس گرم در سفرهای ضروری به همراه داشته باشند.

سیاح بیان کرد: بارش برف از ظهر دیروز آغاز و اکنون ارتفاع آن ۲۵ سانتیمتر گزارش شده است، با توجه به حساسیت موضوع در ساعات اولیه بارش، جلسه ستاد بحران در فرمانداری تشکیل و وظایف هر یک از دستگاه‌های اجرایی در شهرستان مشخص گردید و همه نهادها به صورت آماده‌باش هستند.

وی ادامه داد: با توجه به برودت هوا و لغزندگی سطح معابر با هماهنگی‌های انجام شده کلیه مدارس در شهرستان در دو نوبت صبح و عصر تعطیل و ساعت کار ادارات با ۲ ساعت تاخیر اعلام شد، تنها امتحانات نهایی در پایه دوازدهم به دلیل سراسری بودن و امتحانات دانشگاه مانند برنامه قبلی اجرا می‌شود.

نماینده عالی دولت در این شهرستان عنوان کرد: با توجه به اولویت راه‌های اصلی، برف‌روبی در محورهای مواصلاتی در حال انجام است و همچنین راه ارتباطی ۳۸ روستای این شهرستان در حال بازگشایی است.

وی مطرح کرد: در حال حاضر مشکل اساسی در شهرستان وجود ندارد و چند فقره تصادفی که به دلیل لغزندگی رخ داده، تنها خسارت مالی به همراه داشته است.

در ادامه رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان تایباد گفت: از شامگاه گذشته تاکنون ۳۰ نفر از نیروهای راهداری تایباد با ۳۰ دستگاه تجهیزات برف‌روبی در حال پاکسازی محورهای برف‌گیر این شهرستان هستند.

علی‌اصغر کرباسی بیان کرد: همچنین در این مدت ۳۵۰ تن شن و نمک در محورهای شهرستان تایباد به تربت‌جام، خواف و باخرز پاشیده شده است.

وی گفت: همچنین ۸۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی این شهرستان برف‌روبی شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.