سفارت آمریکا در روسیه تأکید کرد که سفیر جدید "جان سالیوان" تلاش خود را روی بهبود روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌های روسیه و آمریکا در مسائل بین المللی و منطقه‌ای که منافع دو کشور مطابقت دارد، متمرکز خواهد کرد.

 سفیر جدید آمریکا در روسیه به‌دنبال چیست؟

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "جان سالیوان" سفیر جدید آمریکا در روسیه که قرار است در تاریخ 16 ژانویه (26 دی ماه) به مسکو عزیمت کند، امیدوار است بتواند روابط دوجانبه بین مسکو و واشنگتن را بهبود بخشیده و همکاری‌ها بین دو کشور را تقویت کند.

در بیانیه‌ای که روز شنبه از سوی سفارت ایالات متحده در فدراسیون روسیه منتشره گردید، اعلام شده است : «جان سالیوان، سفیر جدید آمریکا در روسیه، قصد دارد در تاریخ شانزدهم ژانویه وارد مسکو شود و بلافاصله در همان روز، اعتبارنامه خود را تقدیم مقامات دولتی روسیه کند. سفیر سالیوان امیدوار است که روابط دو جانبه را بهبود ببخشد و همکاری‌های ایالات متحده و روسیه درباره تعدادی از موضوعات مهم جهانی و منطقه‌ای که پاسخگوی منافع متقابل هر دو کشور است را تقویت کند.»

در این بیانیه یادآوری شده که سالیوان هدایت سفارت ایالات متحده در مسکو و کنسولگری‌های این کشور در شهرهای ایکاترینبورگ و ولادی‌واستوک روسیه را برعهده خواهد داشت تا به دستیابی اهداف سیاست خارجی آمریکا، دفاع از شهروندان آمریکایی و منافع آنها در خاک روسیه و همچنین گسترش روابط تجاری-بازرگانی بین ایالات متحده و فدراسیون روسیه کمک کند.

"جان سالیوان" جانشین "جان هانتسمن" سفیر سابق آمریکا در روسیه خواهد شد که در اوایل ماه آگوست سال 2019 از سمت خود استعفا کرد. دوره ماموریت دیپلماتیک هانتسمن در تاریخ 3 اکتبر منقضی گردید و دو هفته پس از آن، رئیس جمهور دونالد ترامپ، سالیوان را بعنوان سفیر جدید ایالات متحده در مسکو به مجلس سنا و کنگره آمریکا معرفی کرد که نامزدی وی مورد تایید قرار گرفت. سالیوان پیش از این مسئولیت معاون اولی وزیر امور خارجه آمریکا را برعهده داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.