مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در آیین پایانی دومین دوره مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» گفت: عنوان ترامپیسم برگرفته از نازیسم است؛ یعنی همان نژادپرستی که در حرکات و سکنات ترامپ و دولت آمریکا دیده می‌شود.

ترامپیسم برگرفته از نازیسم است/ آثار مسابقه بین‌المللی «ترامپیسم» نیم‌میلیون بیننده داشته است

به گزارش قدس آنلاین، آیین پایانی دومین دوره مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» صبح امروز با حضور جمعی از مسئولین و اهالی هنر در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

«سید مسعود شجاعی طباطبایی» دبیر علمی مسابقه بین‌المللی «ترامپیسم۲» در این مراسم در سخنانی با اشاره به شهادت سپهبد سلیمانی گفت: واژه‌ها در رثای سردار سپهبد سلیمانی کم می‌آورند؛ شهید بزرگی که توصیف اخلاص، ایثار و همه جنبه‌های او ستودنی است. رفتن ایشان غم بزرگی را بر دل ما گذاشت. البته تبریک هم می‌گویم بخاطر شهید سلیمانی به آرزویشان که شهادت و بهشت بود، رسید.

وی گفت: بحث مسابقه ترامپیسم با شروع رئیس جمهوری ترامپ و بلافاصله بعد از واکنش‌های تندی که علیه ایران داشت با بحث‌های اسلام ستیزی، اسلام هراسی، تروریسم دولتی آمریکا و تروریست‌هایی که در منطقه با اسم داعش ایجاد کردند و با توجه به فرمایش رهبری، استارت زده شد و تصمیم گرفتیم یک کار اساسی در حوزه کارتون و کاریکاتور صورت بگیرد.

دبیر علمی مسابقه بین‌المللی «ترامپیسم» عنوان کرد: بعد از انقلاب اسلامی در عرصه هنر به جایگاه مناسبی رسیده‌ایم به گونه‌ای که در عرصه نظامی سردارانی را شاهدیم، در عرصه هنری جبهه مقاومت سرداران بزرگی را رقم زده است به‌طوری‌که هنرمندان بین‌المللی همواره در موضوعات ارزشی و دینی ما شرکت فعال دارند.

شجاعی طباطبایی افزود: عنوان ترامپیسم برگرفته از نازیسم است؛ یعنی همان نژادپرستی که در حرکات و سکنات ترامپ و دولت آمریکا دیده می‌شود. الان در دنیا و در دل آمریکا از همین عنوان و آرم مسابقه ترامپیسم استفاده می‌شود و خوشبختانه جبهه مقاومتی علیه اقدامات ترامپ با عنوان جشنواره ترامپیسم ایجاد شده است.

وی ادامه داد: هر کجای دنیا اگر مسابقه‌ای با این عنوان برگزار شود، رسانه‌های صهیونیستی به اندازه امروز برافروخته نمی‌شدند. واکنش‌های رسانه‌های استکباری نسبت به جایزه ترامپیسم اتفاق خیلی تند بوده است. امسال تعداد هنرمندان به لحاظ کیفی و کمی در این مسابقه بالا رفته است که نشان می‌دهد دنیا منطق جمهوری اسلامی را پذیرفته است.

بازدید نیم‌میلیونی از پوسترهای ترامپیسم

دبیر علمی مسابقه بین‌المللی «ترامپیسم» گفت: وقتی سردار سلیمانی اعلام کردند طومار داعش چیده خواهد شد ما فراخوانی را با عنوان مسابقه «پایان داعش» منتشر کردیم، اما وعده شهید سلیمانی زودتر محقق شد و حضور هنرمندانی در قلب اروپا و آمریکای لاتین در این مسابقه جالب وجه بود.

وی گفت: پوسترهای مسابقه کارتون و کاریکاتور ترامپیسم فقط در سایت ایران کارتون نیم میلیون بار دیده شده است که نشان می‌دهد ایران علمدار جبهه مقاومت فرهنگی است.

جعفری: از ترامپ متشکریم که چهره آمریکا را به جهانیان نشان داد

«علی‌اصغر جعفری» مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: ما در طول انقلاب اسلامی حوادث تلخ فراوانی را تحمل کرده‌ایم تا امروز عزت ایران و اسلام رقم بخورد.

وی به ترور هزاران شهروند ایرانی به دستور جریان آمریکایی و استکباری در کشورمان اشاره کرد و گفت: در طول ۴۰ سال انقلاب بیش از ۱۷ هزار شهید به دستور آمریکایی‌ها بر ما تحمیل شده است. ملت ما، ملت داغداری است، اما این داغ‌ها هیچ‌گاه ما را با مسیر دور نکرده است و ملت ایستاده است تا عزت را برای ایران و اسلام به ارمغان آورد.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: ما برای نعمت استقلال، آزادی و عزت هزینه‌های بزرگی را تقدیم کرده‌ایم.

جعفری مسابقه ترامپیسم را پاسخی به این فرمایش مقام معظم رهبری دانست که فرمودند «ما از ترامپ متشکریم که چهره آمریکا را به جهانیان نشان داد» و افزود: ما بعد از سخن رهبری این مسابقه را طراحی کردیم تا با بهره گرفتن از کارتون چهره واقعی آمریکا را نشان دهیم. هنر کاریکاتور به دلیل ماهیت بی‌واسطه با مخاطبان ارتباط برقرار پیدا می‌کند و به همین دلیل این هنر در مسائل مختلف حضور چشم‌گیر داشته است.

وی گفت: درپی روی‌کار آمدن ترامپ هنرمندان آزادی‌خواه دنیا نسبت به سیاست‌های ضد بشری او واکنش نشان دادند. سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با همکاری حوزه هنری و بنیاد فرهنگی روایت فتح در معرفی واقعی چهره دولت آمریکا در این مسابقه همکاری کردند.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عنوان کرد: حضور ۶۲۵ هنرمند از ۷۹ کشور دنیا با بیش از هزار و ۸۰۰ اثر، نسبت دوره قبل پیشرفت داشت که نشانگر پذیرش چهره جنگ‌طلب آمریکا در نزد اثر کشورها و هنرمندان دنیاست. تلاقی اختتامیه این مسابقه با اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور شهید سلیمانی و یاران او، تاییدی بر این اتفاق فرهنگی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.