محمدحسین نیرومند معتقد است نمی‌توان مسئولیت‌های کلیدی هنر را به دست هنرمندانی سپرد که به اصل نظام باور ندارند و در همین بزنگاه‌ها است که مکنونات قلبی خودشان را نشان می‌دهند.

بعضی‌ها انگار نماینده تام‌الاختیار آمریکایی‌ها در ایران شده‌اند!

قدس آنلاین: محمدحسین نیرومند، هنرمند طراح و کاریکاتوریست درباره انصراف دبیران و داوران دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از همراهی با این رویداد، به خبرنگار مهر گفت: در ابتدا شهادت جمعی از هموطنان‌مان در حادثه هواپیمای اوکراینی را به مردم شریف ایران تسلیت می‌گویم و برای خانواده‌های آن‌ها صبر آرزومندم. واقعیت این است که بعد از اعلام واقعیت حادثه هواپیمای اوکراینی توسط سردار حاجی‌زاده، فضایی ایجاد شد که این فضا بیشتر متأثر از عکس‌العمل احساسی هنرمندان است، حتی متن‌ها و بیانیه‌ها نیز تحت‌تأثیر احساسات هستند و متوجه نمی‌شوم حرف دل این‌ها واقعاً چیست؟

وی تاکید کرد: اما با صراحت می‌گویم اتفاقاتی که پس از شهادت این عزیزان در کشور رخ داده است، بهانه‌ای برای فعالیت سیاسی عده‌ای شده که بعد از حمله موشکی به نیروهای آمریکا در عراق، گویی نماینده تام‌الاختیار آمریکایی‌ها در ایران شده‌اند!

نیرومند در تصریح صحبت‌های خود با ذکر خاطره‌ای گفت: سال گذشته با یکی از مدیران هنری جلسه‌ای داشتم و آن مدیر هنری می‌گفت «از مدیر یکی از تشکل‌های هنری برای مسئولیت دبیری یک جشنواره فجر کمک خواستیم که آن هنرمند بیان کرده بود، مگر جمهوری اسلامی ایران تا دهه فجر ۱۳۹۸ پابرجاست که من مسئولیت بپذیرم؟» این موضوع بسیار دردناک است. معلوم نیست مدیریت هنری کشور به کدام سو می‌رود و چه تفکری دارد و چرا به این جماعتی که جمهوری اسلامی را باور ندارند، امید بسته است!

وی تاکید کرد: این جریانی که به راه افتاده باید درسی برای مدیریت هنری کشور باشد که برای جشنواره تجسمی فجر باید به افرادی اعتماد کند که حداقل فجر انقلاب اسلامی را باور دارند یا عنادی با آن ندارند. اما دوستان علی‌رغم اینکه خودشان به نظام جمهوری اسلامی اعتقاد دارند، دست به دامن افرادی می‌شوند که اشتباهی هستند و نتیجه آن نیز می‌شود جریانی که امروز با آن روبرو هستیم.

این هنرمند و مدیر سابق فرهنگی هنری با اشاره به هدر رفت سرمایه‌های ملی از پسِ برگزار نشدن جشنواره‌های ملی، توضیح داد: افرادی که در حال حاضر، سنگ مردم را سینه می‌زنند، حالا خودشان سرمایه‌های ملی مردم را از بین می‌برند؛ جشنواره تجسمی فجر در آستانه دوازدهمین سال قرار دارد و درختی که سمبل این رویداد است تازه به دوران اوج رشد خود رسیده است که حالا عده‌ای این رویه را به بازی می‌گیرند. من واقعاً مانده‌ام از این حجم تنفر که حتی به صراحت حرف خود را نمی‌زنند و به مبهم گویی پرداخته‌اند.

وی در پایان این جریانات را سیاسی خواند و گفت: با توجه به اینکه در حوادث مشابه شاهد چنین واکنش‌هایی نیستیم، به همین دلیل این واکنش‌ها قبل از اینکه جنبه انسانی داشته باشد، جنبه سیاسی دارد. در هر حال خطاب به مدیران فرهنگی و هنری کشور می‌گویم که نمی‌شود مسئولیت‌های کلیدی هنر را به دست هنرمندانی بسپارید که به اصل نظام باور ندارند و در همین بزنگاه‌ها است که مکنونات قلبی خودشان را نشان می‌دهند.

انتهاییام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    0 0
    بهتر.هر کسی لیاقت حضور تو این جشنواره رو نداره.
  • توپانی ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    0 0
    این مزدوران بی مواجب غرب برونددردامان شیطان بزرگ زندگی ننگین خودراادامه دهندودرآنجافرزندآمریکایی بدنیا بیاورند.