حجم بارش بی‌وقفه نخستین برف زمستانی که ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ شهرستان خراسان رضوی را سپیدپوش کرد، در مقایسه با روند بارشهای ۱۰ سال اخیر در این استان بی‌سابقه است.

حجم بارش برف در خراسان رضوی بی‌سابقه است

به گزارش قدس آنلاین، رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: این میزان بارش برف که ظرف ۱۰ سال اخیر سابقه نداشته شهرستانهای مشهد، نیشابور، تربت‌حیدریه، قوچان، سرخس، چناران، گناباد، تربت‌جام، فریمان، تایباد، بجستان، کلات، باخرز، ریوش و طرقبه شاندیز را تاکنون فراگرفته است.

یحیی قاینی‌پور افزود: در این میان بیشترین برف به ارتفاع ۷۸ سانتیمتر در فریمان بر زمین نشست. همچنین ارتفاع برف در شهرستانهای تربت‌جام، تایباد، باخرز و تربت‌حیدریه تاکنون به ۲۰ سانتیمتر رسیده است.

وی حجم بارش ۲۴ ساعت گذشته برف را در مشهد نیز ۱۴ سانتینتر اعلام و بیان کرد: شهروندان در دیگر شهرستانهای استان خراسان رضوی هم طی همین مدت شاهد ارتفاع پنج تا ۱۷ سانتیمتری برف بوده‌اند.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: طی امروز ۲۲ دی ماه بارش برف در مناطق مختلف استان تداوم خواهد داشت.

وی همچنین گفت: بارش پراکنده و متناوب برف و باران از فردا ۲۳ دی ماه تا پایان هفته جاری در برخی مناطق خراسان رضوی همچون نیمه‌شمالی، جنوبی و شرقی استان ادامه می‌یابد.

قاینی‌پور به بارش باران ظرف ۲۴ ساعت گذشته تاکنون در بیشتر شهرستانهای استان خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: بیشترین حجم باران نیز در این مدت از فریمان با ۵۰ میلیمتر و پس از آن تربت‌جام  و سرخس به ترتیب با حجم ۳۵ و ۳۲ میلیمتر گزارش شده است. شهروندان مشهدی هم طی این مدت شاهد بارش ۲۲ میلمتری باران بوده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.