مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تاکید کرد: خودروهای فاقد برگه معاینه فنی معتبر از۲۹ دی ماه جاری، با اجرای طرح L.E.Z هرروز ۵۰ هزارتومان جریمه می شوند لذا ازشهروندان درخواست می شود قبل از این تاریخ نسبت به انجام معاینه فنی اقدام کنند.

جریمه روزانه برای خودروهای فاقد برگه معاینه فنی معتبر از ۲۹ دی/ ثبت اطلاعات پلاک کلیه خودرو ها در سامانه ملی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، هادی عطارزاده طوسی در این خصوص گفت: با توجه به افزایش آلودگی هوا در کلانشهرها طرح کاهش محدوده های انتشار آلاینده های هوا L.E.Z از سوی شورای عالی ترافیک کشور به تصویب رسید.

وی افزود: این طرح در شورای همتای استان نیز بررسی و تصمیم گرفته شد از ۲۹ دی ماه در نقاط مختلف شهر مشهد اجرا شود. بر اساس این طرح خودروهای تولید ۱۳۹۴به قبل باید برای تردد در شهر دارای برگه معاینه فنی معتبر باشند.

عطارزاده طوسی با بیان اینکه پلاک کلیه خودروها پس از انجام معاینه فنی درسامانه ملی معاینه فنی (سیمفا) خودرو ثبت می شود، اظهارکرد: درحال حاضر دوربین های ثبت پلاک خودرو به سامانه ملی سیمفا متصل شده است.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: برداشت پلاک خودروها از طریق دوربین های ثبت تخلفات برداشت و اطلاعات برای بررسی وضعیت پلاک به سامانه ملی معاینه فنی خودرو (سیمفا) ارسال می شود.

وی ادامه داد: پس از بررسی اطلاعات در این سامانه و در صورت نداشتن برگه معاینه فنی معتبر خودرو مذکور هر ۲۴ ساعت، مبلغ۵۰ هزارتومان جریمه شده و این موضوع از طریق پیامک به مالک خودرو اطلاع رسانی می شود.

وی گفت: لذا با توجه به اینکه طرح کاهش محدوده های انتشارآلاینده های هوا L.E.Z از۲۹ دی با همکاری پلیس راهور اجرا خواهد شد از شهروندانی که خودروی آنها فاقد معاینه فنی معتبر است تقاضا می شود در مدت باقی مانده برای معاینه فنی به مراکزمعاینه فنی خودرو مراجعه کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.