شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان روز یکشنبه با هدف رایزنی درخصوص روابط دوجانبه و بررسی تحولات اخیر منطقه وارد ایران شد و در اولین بخش سفر خود برای زیارت بارگاه علی‌ابن موسی‌الرضا راهی مشهد شد.

وزیر خارجه پاکستان وارد مشهد شد/دیدار با ظریف فردا

قدس آنلاین: قرار بود دیدار مقامات ایران و پاکستان در تهران روز یک‌شنبه انجام شود اما با توجه به سفر امیر قطر به تهران در ساعات این دیدارها تغییراتی انجام و احتمالا وزیران خارجه ایران و پاکستان روز دوشنبه انجام دیدار خواهند کرد.

سفر قریشی بنا بر دستور عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان انجام می‌شود. اسلام‌آباد در ماه‌های گذشته با تشدید فضا در منطقه بارها برای میانجی گری میان ایران و آمریکا با هدف کاهش تنش اقدام کرده است.

این درحالی است که مقامات آمریکا و ایران در آخرین مواضع خود گفته‌اند کاهش تنش میان دو کشور به میانجی نیاز ندارد. در عین حال بسیاری از کشورهای بین‌المللی و منطقه‌ای در این راستا اقدام کرده‌اند.

وزیر امور خارجه پاکستان قرار است با همتای ایرانی و برخی از مقامات دیدار و در خصوص گسترش همکاری‌ها به ویژه مشارکت جهت کمک به صلح و ثبات در منطقه رایزنی کند.

هیات پاکستانی نیز قرار است بر اساس گزارش برخی رسانه‌ها پس از ایران  به ریاض برود. وزارت امور خارجه پاکستان در این خصوص گفته است که قریشی با مقامات سعودی درباره تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا تبادل نظر خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.