قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: میزان سهم خراسان رضوی از آب دریای عمان به سرمایه‌گذار بخش خصوصی ابلاغ شد.

ابلاغ سهم خراسان رضوی از آب دریای عمان به بخش خصوصی

به گزارش قدس آنلاین، قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: سهم استان خراسان رضوی از آب دریای عمان در جلسه‌ای در این شرکت با حضور دست‌اندرکاران طرح انتقال و شیرین‌سازی آب از دریای عمان ابلاغ شد.

 علیرضا طاهری افزود: سهم خراسان رضوی از سواحل چابهار ۱۲۰میلیون مترمکعب، سهم استان سیستان و بلوچستان ۲۲۸میلیون متر مکعب و سهم خراسان جنوبی ۶۰میلیون مترمکعب در سال تعیین شده است.

وی گفت: در آینده ای نزدیک عملیات اجرایی طرح بزرگ انتقال آب از سواحل چابهار به سه استان شرقی کشور توسط بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

طاهری افزود: یک شرکت با مجموعه ای از سرمایه گذاران بخش خصوصی اجرای طرح انتقال و شیرین‌سازی آب از سواحل چابهار به شرق کشور را با هزینه ۳.۹میلیارد دلار بر عهده گرفته است.

وی با بیان اینکه مطالعات این طرح در سال۹۵ به آب منطقه‌ای خراسان رضوی ابلاغ شد، گفت: علت واگذاری مطالعات این طرح به شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، تجربه مطالعه و اجرای موفقیت‌آمیز انتقال آب از سد دوستی بوده است.

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: آب انتقالی از سواحل چابهار به شرق کشور برای مصارف صنعت و خدمات پیش‌بینی شده و قیمت هر متر مکعب آن در شرایط حاضر و برای انتهای خط ۲.۹دلار برآورد شده است.

تفاهمنامه انتقال آب دریای عمان از سواحل چابهار به استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با حضور معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب و استانداران این سه استان ۲۰شهریور ماه امسال در مشهد به امضا رسید.

منبع: صداوسیما 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.