در حال حاضر در استان خراسان رضوی حدود ۸۰هزار فرهنگی داریم که تقریبا تمامی این افراد مشمول نظام رتبه بندی شدند.

تمامی فرهنگیان خراسان رضوی مشمول نظام رتبه بندی شدند

"علی ابری اول" در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: همانطوری که استحضار دارید کلیات نظام رتبه بندی معلمان اوایل برنامه پنجساله ششم توسعه... مصوب و تقریبا باید ازهمان زمان اجرایی می شد ولی کار به درازا کشید و بالاخره این ماه عملی و در لیست حقوق دی ماه فرهنگیان اعمال شد.

وی  افزود: اوایل، صحبت هایی از همتراز شدن دریافتی معلمان، پس از اعمال رتبه بندی، با دریافتی هیات علمی و حقوق اساتید محترم دانشگاه بود ولی فعلا اینگونه نیست. که امید داریم در گام های بعدی محقق شود و اما رتبه بندی شامل کلیه معلمان عزیز، مدیران ومعاونان مدارس می شود. همکارانی هم که در ادارات آموزش وپرورش مشغول هستند به شرطی که تا اول مهر آینده به مدرسه بروند، از هم اکنون رتبه بندی دریافت می کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در استان خراسان رضوی حدود ۸۰هزار فرهنگی داریم که تقریبا تمامی این افراد مشمول این طرح شدند و محل پرداخت آن ازخزانه تامین ومبلغ آن برای هرفرد براساس سنوات خدمت، مدرک و پایه متفاوت است. وی افزود: میانگین تغییر دریافتی حدود چهارصد هزارتومان می باشد ولی موارد فراوانی داریم که حتی حقوق همکار کاهش هم داشته است.به عنوان مثال همکاران با سابقه کم ویا آنانی که فوق العاده ویژه دریافت می کردند حقوقشان نه تنها افزایش بلکه کاهش هم داشته است.

علی ابری اول تاکید کرد: در حال حاضر همکاران اداری ما در استان حدود۲هزاروششصد نفرهستند ومتعهد شده اند که تا اول مهر به مدارس برگردند و تنها ۳درصد از این تعداد قبول کرده اند تمامی سنوات خدمت خود را در پست اداری بمانند و نگرانی ما این است که تا اول مهر ادارات خالی شوند بنابراین عمده چالش های بعد از اجرای رتبه بندی، در ادارات است(نه مدارس) و این مشکل در کل کشور به چشم می خورد. میل به ترک ادارات در بین همکاران اداری بویژه پخته های اداری، در مقیاس بسیار بالا وعدم شمول طرح برای نیروهای غیر آموزشی، بخصوص قشر زحمت کش نیروهای خدمات نگرانی هایی را برای این قشر خدوم رقم زده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی تصریح کرد:همکاران اداری ما باید صبوری کنند وجای نگرانی نیست چون ما به جد پیگیر احقاق حق آنان هستیم و حتما در این خصوص طرح هایی مثل افزایش حق شغل کادر اداری را به وزارت آموزش و پرورش تقدیم خواهیم کرد. ضمن این که یقین داریم در طی این مدت مسئولین مربوطه شیوه هایی را در پیش خواهند گرفت و راهکارهای عملی برای افزایش حقوق همکاران اداری ما طراحی و به موقع اجرا خواهند کرد تا رضایت شغلی لازم را برای آنان فراهم تا این افراد بتوانند با تلاش مضاعف به فرهنگیان محترم خدمت رسانی کنند.

وی درپاسخ به سوال دیگر خبرنگارما گفت: کاملا با این پیشنهاد موافق هستم که وزارت آموزش و پرورش باید افرادی را برای به کار گیری دربخشهایی از اموراداری ادارات آموزش و پرورش تربیت کنند که از ابتدا تا آخر خدمت خود در ادارات بمانند و ما مجبور نباشیم برای هرپستی از نیروهای آموزشی کمک بگیریم به عنوان مثال افرادی برای حوزه مالی حسابداری،کارگزینی،دبیرخانه،مواردی مثل پشتیبانی و خدمات تربیت شوند. از سویی این نکته حایز اهمیت است که پستهایی مثل معاونین پرورشی و آموزشی و کارشناسان آموزشی ادارات باید از کف مدرسه بیرون آمده باشند تا بتوانند به درستی طرح و برنامه بدهند و این طرح ها را اجرایی نظارت وبه سامان برسانند یعنی لازم است سابقه آموزشی داشته باشند و با گوشت و پوستشان وضعیت کلاس و مدرسه و شرایط دانش آموزان را درک و روشهای نوین آموزشی و پرورشی را یادداشته باشند وگرنه ضربه محکمی به آموزش و پرورش وارد خواهد شد .

ابری اول در مورد کسر مقرری ماه اول حقوق فرهنگیان گفت: در تمامی ادارات وزارتخانه های مختلف وقتی افزایش حقوقی اتفاق بیفتد که باید در بازنشستگی فرد لحاظ شود ودر بازنشستگی پرداخت شود و در پاداش پایان خدمت هم دیده شود کسر مقرری ماه اول حقوق انجام می شود و در صورت عدم کسر در حقوق بازنشستگی فرد لحاظ نمی شود و فرد در پایان خدمت و هنگام بازنشستگی متضرر خواهد شد.و براساس کف مالیاتی حقوق کارمندان کسانی که به سقف پرداخت برسند متناسب با فرمول پیش بینی شده باید مالیات پرداخت شود چون افزایش حقوق داشته و مقرری ماه اول را به عنوان دین به صندوق بازنشستگی پرداخت کرده است بنابراین باید مالیات آن را نیز بپردازد و پرداخت مالیات ربطی به مقرری ماه اول ندارد .

وی در پایان افزود: در همین جا از تمامی فرهنگیان عزیزچه آموزشی وتربیتی وچه اداری تشکر می کنم چرا که اگر تلاش این عزیزان موجب کسب رتبه های مختلف در سطح کشور شده است و استان خراسان رضوی در کشور جایگاه ویژه ای دارد و این حفظ جایگاه و ارتقا در شان این استان با وجود امام رضا(ع) که سرمنشا خیر و برکت است وظیفه تک تک ما خواهد بود و هست که به بهترین نحو انجام خدمت کنیم، بنابراین از همه معلمانی که در دوردست ترین نقاط استان مشغول به خدمت هستند و چه نیروهای اداری ما در تمامی بخش ها که شبانه روز تلاش می کنند تا حقوق و مزایای همکاران در اسرع وقت جذب و پرداخت شودیک بار دیگر تشکر می کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.