دبیر دوﻣﻴﻦ دوره ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ بین‌المللی ﻛﺎرﺗﻮن و ﻛﺎرﻳﻜﺎﺗﻮر ﺗﺮاﻣﭙﻴﺴﻢ گفت: برپایی چنین نمایشگاهی از سوی ایران که توانسته بزرگترین نمایشگاه سیاسی جهان علیه ترامپ را راه‌اندازی کند، برای دولت‌های آمریکایی غیرقابل تحمل و دردناک است.

«ترامپیسم ۲» برای دولت‌های آمریکایی غیرقابل تحمل و دردناک است/ کارتون و کاریکاتور سلاحی افشاگر و معترض

به گزارش قدس آنلاین، ﻧﻤﺎﻳﺸﮕﺎه آﺛﺎر ﺑﺮﮔﺰﻳﺪه دوﻣﻴﻦ دوره ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ بین‌المللی ﻛﺎرﺗﻮن و ﻛﺎرﻳﻜﺎﺗﻮر ﺗﺮاﻣﭙﻴﺴﻢ، عصر روز گذشته یکشنبه ۲۲ دی‌ماه در حوزه هنری برپا شد.

سید مسعود شجاعی‌طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و دبیر این مسابقه در آیین افتتاحیه نمایشگاه آﺛﺎر ﺑﺮﮔﺰﻳﺪه ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ بین‌المللی ﻛﺎرﺗﻮن و ﻛﺎرﻳﻜﺎﺗﻮر «ﺗﺮاﻣﭙﻴﺴﻢ ۲» گفت: نام‌گذاری مسابقه بین‌المللی ﻛﺎرﺗﻮن و ﻛﺎرﻳﻜﺎﺗﻮر «ﺗﺮاﻣﭙﻴﺴﻢ» از طرح و ایده به عنوان رسید. ترامپیسم را با الهام از آرم و نام آلمان نازی یا نازیسم انتخاب کردیم. در نتیجه «T» اول نام ترامپ همانند آرم صلیب شکسته نازی‌های آلمان می‌توانست در زمینه‌ دایره‌ای مشکی در محدوده‌ای قرمز رنگ قرار گیرد و تداعی‌کننده آلمان نازیسم و نژادپرست باشد. به این ترتیب «T» را به شکل کج شده و در حال سقوط شبیه به آرم نازیسم آلمانی به عنوان آرم مسابقه بین‌المللی ﻛﺎرﺗﻮن و ﻛﺎرﻳﻜﺎﺗﻮر برگزیدیم.

شجاعی‌طباطبایی افزود: «ﺗﺮاﻣﭙﻴﺴﻢ» واژه‌ای است که امروزه به شکل منفی کلمه مورد استفاده مردم مخالف پدیده منفور ترامپ قرار می‌گیرد. ترامپیسم تا جایی موجب جریان‌سازی شده است که در برخی نقاط جهان و آمریکا از آرم همین مسابقه برای مطالب علیه ترامپ استفاده می‌کنند.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری ادامه داد: مسابقه بین‌المللی ﻛﺎرﺗﻮن و ﻛﺎرﻳﻜﺎﺗﻮر «ﺗﺮاﻣﭙﻴﺴﻢ» بازتاب خبری گسترده‌ای در جهان به ویژه در رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستی داشت. بازخوردهای خبری مربوط به این مسابقه آنچنان زیاد بود که ما توانستیم کتاب قطوری از آنها چاپ کنیم. چرا که بسیار برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها اقدام موفق ایران در برپایی رویدادی بین‌المللی علیه ترامپ دردناک بود. اگر در هر جای دیگری از جهان چنین مسابقه‌ای برپا می‌شد شاید چنین واکنش‌هایی از سوی این رسانه‌ها دیده نمی‌شد.

شجاعی‌طباطبایی با ابراز خرسندی از موفقیت‌های بین‌المللی برپایی این مسابقه گفت: دولت‌های آمریکایی از زمان بوش پسر و حمله به عراق سعی دارند ایران را محور شرارت در منطقه قرار دهند و آن را تحقیر کنند. بی‌شک برپایی چنین نمایشگاهی از سوی ایران که توانسته بزرگترین نمایشگاه سیاسی جهان علیه ترامپ را راه‌اندازی کند، برای دولت‌های آمریکایی غیر قابل تحمل و دردناک است.

وی افزود: هنرمندان جهان به ویژه چهره‌های فرهیخته هنر کارتون و کاریکاتور جهان منطق ایرانی را در مورد ترامپ و استکبار جهانی پذیرفته‌اند. چرا که شاهد حضور هنرمندان 79 کشور جهان در این مسابقه هستیم. کما اینکه پیش از این نیز در مسابقه کارتون و کاریکاتور «پایان یک داعش» که بر اساس صحبت‌های شهید سپهبد سلیمانی مبنی بر اینکه «تا سه ماه دیگر طومار داعش در هم پیچیده می‌شود» بنا نهاده شده بود نیز از سراسر جهان شرکت کرده بودند.

شجاعی‌طباطبایی شرایط عصر حاضر را جنگی دانست گفت: در حال حاضر که این نمایشگاه در حال برپایی است یک جنگ واقعی را پشت سر می‌گذاریم. بخشی از این جنگ سخت است. اما بخش دیگر و مهم آن جنگ نرم است. به این ترتیب در جنگ نرم هرچقدر توانمندتر و موثرتر عمل کنیم موفق‌تر خواهیم بود. کارتون و کاریکاتور در این جنگ نرم یک سلاح تند و گزنده، افشاگر و معترض است.

گفتنی است، دوﻣﻴﻦ دوره ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ بین‌المللی ﻛﺎرﺗﻮن و ﻛﺎرﻳﻜﺎﺗﻮر «ﺗﺮاﻣﭙﻴﺴﻢ» با شرکت ۶۲۵ هنرمند و ارائه ۱۸۶۴ اثر از ۷۹ کشور جهان با دبیری سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری برپا شد.

ﻧﻤﺎﻳﺸﮕﺎه آﺛﺎر ﺑﺮﮔﺰﻳﺪه این مسابقه که با موضوع ترامپ و سیاست‌های دولت آمریکا در بخش‌ها و موضوعات مختلف است، عصر امروز ﻳﻚﺷﻨﺒﻪ ۲۲ دی‌ماه در نگارخانه اﺑﻮاﻟﻔﻀﻞ عالی به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری انقلاب اسلامی افتتاح شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.