نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از آن است که بیش از نیمی از مردم آمریکا مخالف اقدامات دونالد ترامپ علیه ایران هستند.

مخالفت بیش از نیمی از مردم آمریکا با اقدامات رئیس‌جمهور کشورشان علیه ایران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد نیمی از مردم آمریکا بر این باورند که ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران، امنیت کشورشان را در معرض خطر قرار داده است.

نتایج نظرسنجی جدید ای بی سی نیوز/ایپسوس نشان داد ۵۶ درصد از مردم آمریکا با اقدامات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور کشورشان در قبال ایران مخالف هستند. همچنین ۵۲ درصد از مردم آمریکا می‌گویند ترور سردار سلیمانی امنیت کشورشان را تحت الشعاع قرار داده است، ۲۵ درصد نظر مخالف با این را داشتند و ۲۲ درصد نیز گفتند ترور ژنرال ارشد ایرانی تاثیر مستقیمی بر امنیت آمریکا ندارد.

همچنین در بخش دیگری از این نظرسنجی ۳۲ درصد از شرکت کنندگان درباره احتمال بروز تنش نظامی میان دو کشور ایران و آمریکا ابراز نگرانی کردند، ۴۱ درصد تا حدی نگرانی بودند و ۲۰ درصد نیز اعلام کردند تقریبا نگرانی در این خصوص ندارند.

آمریکا در اقدامی جنایتکارانه سیزدهم دی ماه در حمله‌ای متجاوزانه سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، نائب رئیس الحشد الشعبی و جمعی از همراهانشان را در مسیر فرودگاه بغداد ترور کرد. دولت آمریکا به دستور مستقیم دونالد ترامپ در اقدامی تروریستی خودروی حامل سردار سلیمانی و همراهانش را هدف حمله قرار داد. اقدامی که با انتقادات بین‌المللی روبرو شد و موجی از خشم و انزجار در ایران را به دنبال داشت. رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این بارها طی ادعاهایی واهی گفته بود که ایران قصد حمله به سفارت آمریکا در بغداد را داشته است، اما برای این ادعا هیچ سندی را ارائه نکرده است.

نظرسنجی جدید ای بی سی نیوز/ایپسوس در روزهای ۱۰ و ۱۱ ژانویه با شرکت ۵۲۵ نفر برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.