جانشین فرماندهی انتظامی تایباد گفت: با توجه به برودت هوا و بارش برف از روز شنبه ۲۰ دی‌ماه تاکنون تعداد ۸۳ مورد تصادف منجر به خسارت مالی در این شهرستان ثبت شده که نسبت به همین تاریخ در سال گذشته ۴۰۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

برف و یخبندان در تایباد سبب افزایش ۴۰۰ درصدی آمار تصادفات شد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ رمضان رجبی اظهار کرد: در مدت ذکر شده تعداد ۱۴ مورد تصادفات جرحی و ۱۰ مورد واژگونی خودرو در محورهای مواصلاتی شهرستان ثبت شده که نیاز است، همشهریان با توجه به لغزندگی سطح آسفالت از تردد غیرضروری با خودرو تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

وی با تاکید به یخبندان و لغزندگی معابر افزود: پس از قطع شدن بارش برف و برودت هوا سطح معبر لغزنده و بسیار خطرناک است بنابراین از همشهریان تقاضا می‌شود برای جلوگیری از تصادفات و حوادث ناگوار تا ظهر دوشنبه ۲۳ دی‌ماه در صورت امکان از خودرو استفاده نکنند و در موارد ضروری حتما از زنجیرچرخ استفاده نمایند.

جانشین فرماندهی انتظامی تایباد مطرح کرد: با توجه به حجم تماس‌های مکرر با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ و احتمال مشغولی این خط با تمهیدات انجام شده شهروندان در صورت نیاز با شماره‌های ۵۴۵۲۲۱۲۱ و ۲۱۸۳۵۱۱۸ تماس حاصل نموده و گزارش‌های خود را اعلام کنند.

در ادامه رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تایباد بیان کرد: از روز شنبه تاکنون یک هزار کیلومتر از راه‌های شهری و روستایی این شهرستان توسط ۱۰ نیروی راهداری و ۳۰ دستگاه تجهیزات، برف‌روبی شده است.

علی‌اصغر کرباسی افزود: در این بازه زمانی  ۵۰۰ تُن شن و نمک در محورهای شهرستان تایباد به تربت‌جام، خواف و باخرز پاشیده شده است.

وی با اشاره به باز بودن کلیه مسیرهای اصلی و فرعی در تایباد ادامه داد: با توجه به تلاش ماموران راهداری و سایر دستگاه‌های خدماتی کلیه مسیرهای اصلی و فرعی باز و تردد در آن‌ها در حال انجام است اما شدت برف و کولاک در برخی محورها سبب کندی حرکت شده است که رانندگان با توجه به هشدارهای پلیس‌راه بهتر است در صورت امکان از تردد در محور تایباد-خواف و راه‌های روستایی تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

کرباسی با توصیه به همه رانندگان عبوری از جاده‌های تایباد برای به همراه داشتن زنجیر چرخ و سایر لوازم ایمنی زمستانی تاکید کرد: بررسی بخاری و سیستم گرمایشی و همچنین آخرین وضعیت فنی خودروها قبل از حرکت به سمت راه‌های برف‌گیر وگردنه‌های منطقه ضرورت دارد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تایباد نیز اظهار کرد: از ۲۱ دی‌ماه تاکنون ۶ تیم عملیاتی با ۴۲ نفر نیروی نجات‌گر، امدادگر و پرستار در محورهای مواصلاتی این شهرستان در حال امدادرسانی هستند.

غلامرضا صیادی بیان کرد: در این مدت نیروهای امدادی به بیش از ۴۴ خودرو که بر اثر لغزندگی از مسیر منحرف یا واژگون شده بودند، خدمات رساندند و ۲ نفر که به دلیل خرابی خودرو در جاده گرفتار شده بودند نیز توسط امدادگران پایگاه شهید تکلو اسکان یافتند.

وی در ادامه با اشاره به نجات یک نفر گمشده در برف گفت: روز گذشته قبل از ظهر گزارشی مبنی بر مفقود شدن یک نفر از روستای حاجی‌آباد دریافت شد که بلافاصله تیم امداد به منطقه اعزام و پس از جستجوی چند ساعته وی را در صحت و سلامت پیدا کرد؛ فرد مذکور در جاده مرزی به سمت حاجی‌آباد در حال حرکت بوده که به دلیل محو شدن جاده و دشت در برف از مسیر اصلی خارج و سرگردان شده بود که به موقع توسط نیروهای امدادی نجات یافت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد نیز بیان کرد: یکشنبه ۲۱ دی‌ماه طی تماس تلفنی با اورژانس مبنی بر درخواست کمک برای انتقال زن باردار ۲۷ ساله ساکن روستای "ریزه" در بخش میان‌ولایت این شهرستان که هنگام انتقال با خودروی شخصی در میان کولاک و برف برای تردد با مشکل مواجه شده بودند، بلافاصله گروه‌های فوریت‌های پزشکی و امداد راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تایباد عازم نقطه‌ای شدند که خودروی حامل این زن باردار در آن گرفتار بود.

دکتر سیدمحمد موسوی ادامه داد:  امدادگران و اورژانس پس از سه ساعت تلاش موفق شدند بیمار موردنظر را از میان برف و کولاک نجات داده و به بیمارستان خاتم‌الانبیاء تایباد منقل کنند، فرد مذکور در سلامت کامل موفق به زایمان طبیعی شد و هم‌اینک حال وی و نوزاد پسرش مساعد است.

وی عنوان کرد: همچنین بک زن باردار دیگر در روستای شیزن در بخش میان‌ولایت این شهرستان در منزل زایمان کرده بود که به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر تیم‌های امدادی و اورژانس از ساعت ۱۲ روز یکشنبه تا ساعت ۲۲ درگیر انتقال وی به بیمارستان خاتم‌الانبیاء بودند.

بارش برف و کولاک در تایباد خوشبختانه خسارت جانی دربرنداشته و تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان در حالت آماده‌باش صد در صد هستند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.