۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 687824

پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی در مبارزه با استکبار جهانی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) بود که موجب بیداری ملت‌های مسلمان و آزاده جهان شد و نمونه واقعی اسلام ناب و حکومت اسلامی حقیقی را به همه جهانیان ارائه کرد.

در ادامه این روند، نظام استکبار و سلطه و صهیونیزم جهانی با احساس خطر، هر آنچه در توان داشتند برای مقابله و تضعیف این جریان بیدارگر، انقلابی و ارزشی به کار بستند. از جمله این دشمنی‌ها، ایجاد گروه‌های تکفیری افراطی به نام اسلام از جمله گروهک تکفیری داعش بود که در راستای تحقق اهداف شوم آنان از جمله اسلام‌هراسی و ارائه چهره خشن و افراطی از دین اسلام، اختلاف‌افکنی در منطقه و امکان ایجاد حضور هر چه بیشتر به بهانه مبارزه با تروریسم، تجزیه و از همپاشی جهان اسلام و ایجاد سدی در مقابل جریان بیداری اسلامی به رهبری ایران اسلامی و از طرفی ایجاد فضای امن برای رژیم صهیونیستی و تقویت سیطره آن بر منطقه، ایجاد شده بود.

که به حول و قوه الهی و با وجود ولایت فقیه فرزانه، آگاه و شجاع و هدایتگری هوشمندانه و حکیمانه معظم‌له و تلاش و اقدامات جهادی یاران مخلص و ولایتمداران جهادی و انقلابی ایشان از جمله سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، این توطئه‌ها در طول حیات انقلاب شکوهمند اسلامی نقش بر آب شده و شاهد رشد و بالندگی هر چه بیشتر این حرکت و نظام الهی به ویژه در گام دوم انقلاب هستیم.

سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از مبارزان و نیروهای انقلابی و از یاران مخلص حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بود که در طول حیات طیبه انقلاب اسلامی با روحیه انقلابی و ولایتمداری، همواره در خدمت نظام و رهبری بود. ایشان به عنوان شخصیتی مؤمن و مخلص، جهادی و شهادت‌طلب، مدافع مظلوم و ظلم‌ستیز، شجاع و نخبه و استراتژیست و فرمانده‌ای عالی و برجسته در امور نظامی و سیاسی، از جایگاه خاصی در سطح منطقه و جهان برخوردار بود.

این شهید بزرگوار جایگاه خاصی در قلوب ایرانیان و مسلمانان آزاده و آزادی‌خواهان جهان داشته و دارد و با شهادت مظلومانه خود به عنوان ستاره‌ای درخشان در تاریخ مقاومت و آزادی‌خواهی ایران و جهان اسلام و بشریت، پرفروغ و ماندگار شد. 

و چه زیبا مقام معظم رهبری در بخشی از بیانات ارزشمند خود در پاسخ به پیام سردار سرافراز اسلام شهید سلیمانی در اعلام پیروزی جبهه مقاومت و شکست و نابودی حکومت داعش، فرمودند: شما با متلاشی ساختن توده‌ سرطانی و مهلک داعش نه فقط به کشورهای منطقه و جهان اسلام بلکه به همه‌ ملت‌ها و بشریت خدمتی بزرگ کردید».

لذا ضرورت دارد تا ضمن گرامیداشت و ارج نهادن این همه تلاش، ایثار و فداکاری این شهید بزرگوار، همواره در زنده نگاه داشتن و تحقق اهداف ارزشی و الهی انقلاب اسلامی و در پرتو منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری که محور حرکت سردار سپهبد شهید سلیمانی بود، با انگیزه و روحیه انقلابی گام برداریم که در این راستا بخش‌های مختلف جامعه به ویژه رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

لذا ضرورت دارد اقداماتی در حوزه‌های رسانه‌ای و به ویژه صدا و سیما مورد توجه قرار گیرد از جمله: پوشش و انعکاس شایسته احساسات و دوستی آحاد مردم و مقامات و افراد شاخص جامعه نسبت به ایشان و بیان انزجار و محکومیت اقشار و شخصیت‌ها و مراجع عظام و مقامات کشور و منطقه و جهان از این اقدام تروریستی و ناجوانمردانه آمریکای جنایتکار در شهادت مظلومانه این شهید بزرگوار، بیان و برجسته‌سازی ویژگی‌ها و شخصیت مردمی و انقلابی و ملی سردار سپهبد شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم و صیانت از وطن، عزت و اقتدار کشور اسلامی ایران، جریان‌سازی و تبیین اقدامات مؤثر و بیان آثار و نتایج ارزنده فعالیت آن شهید بزرگوار در کشور، منطقه و جهان به عنوان پیشرو در مبارزه با ناامنی و تروریسم و جریان‌های تکفیری دست‌پرورده آمریکا و رژیم صهیونیستی و اذناب منطقه‌ای آنان، بیان پیامدها و تحولات ناشی از این اقدام تروریستی احمقانه آمریکا برای نظام سلطه جهانی و رژیم صهیونیستی و رژیم‌های مرتجع منطقه.

همچنین ضرورت دارد مقابله با اهداف و اقدامات رسانه‌ای و جریان سازی‌های نظام سلطه جهانی و رسانه‌های عبری و عربی معاند منطقه، در این موضوع نیز مورد توجه جدی رسانه‌ها باشد.

از طرفی انعکاس مطالبه عمومی حق پاسخگویی به این اقدام تروریستی توسط نظام جمهوری اسلامی و جریان مقاومت به عنوان انتقام سخت و البته نه از نوع مقابله به مثل و همچنین با توجه به شهادت برخی از فرماندهان حشدالشعبی از جمله شهید المهندس بزرگداشت یاد این شهدای گرامی و انعکاس همسویی و همگرایی و پیوند هر چه بیشتر دو ملت ایران و عراق در مبارزه با نظام سلطه و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و ضرورت خروج آنان از منطقه و همچنین تأکید بر تقویت و پویایی مضاعف جریان مقاومت اسلامی و انقلاب شکوهمند اسلامی و حرکت مقتدرانه تا تحقق حکومت و برپایی تمدن نوین اسلامی، حائز اهمیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.