گیلان- رئیس سازمان چای کشور از پرداخت معادل ۹۵ درصد مطالبات چایکاران گیلان و مازندران خبر داد و گفت: امسال در مجموع ۱۲۶ هزار و ۷۵۳ تن برگ سبز چای از چایکاران این دو استان خریداری شد.

۹۵ درصد مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سازمان چای کشور ،حبیب جهانساز ، با بیان اینکه سازمان چای کشور علاوه بر بحث خرید تضمینی برگ سبز، حمایت‌های مالی از چایکاران را نیز در دستور کار خود دارد اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر ۹۵ درصد از کل مطالبات چایکاران دو استان شمالی گیلان و مازندران به حساب آنان واریز شده است.

رئیس سازمان چای کشور پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از مطالبات چایکاران شمال کشور که دیروز به حساب‌شان واریز شد را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: ۵ درصد از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران که مربوط به نیمه دوم مهرماه است باقی مانده که به‌تدریج به حساب چایکاران شمال کشور واریز می‌شود.

جهانساز با تأکید بر اینکه مطالبات چایکاران دو استان گیلان و مازندران تا نیمه مهرماه تسویه شده است خاطرنشان کرد: با توجه به آمارها و گزارشات موجود در سازمان چای کشور امسال در مجموع معادل ۱۲۶ هزار و ۷۵۳ تن برگ سبز چای به ارزش ۳۴۳ میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان از چایکاران خریداری شده است.

وی پرداخت ۳۳۳ میلیارد تومان معادل ۹۵ درصد مطالبات چایکاران دو استان شمالی گیلان و مازندران را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امسال با توجه به تصمیم و اعلام دولت قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۳ هزار و ۶۰۰ تومان و درجه دو ۲ هزار و ۲۰۰ تومان از چایکاران تعیین شد.

رئیس سازمان چای کشور وجود ۶۰ هزار خانوار چایکار در ۲ استان شمالی گیلان و مازندران را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه این دو مرکز دارای ۲۵ هزار هکتار باغ چای هستند افزود: با توجه به اینکه هم‌اینک در نیمه دوم سال هستیم سازمان چای زمینه‌سازی برای عملیات به‌زراعی باغات را در دستور کار خود دارد.

جهانساز دنبال کردن بحث‌های آموزشی و برگزاری کلاس‌های ویژه بازآموزی برای چایکاران گیلانی و مازندرانی را از اهداف سازمان چای اعلام کرد و گفت: در سال‌های گذشته آموزش به چایکاران کمرنگ شده بود اما سازمان چای به‌ویژه در سال‌های اخیر تلاش خوبی برای ارتقاء سطح آگاهی چایکاران انجام داده است.

وی لزوم انتقال دانش فنی به چایکاران را برای بهره‌وری بیشتر در تولید و برداشت کیفی برگ سبز چای بسیار ضروری خواند و عنوان کرد: اجرای طرح بهزراعی باغات چای، روی آوردن به روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز گیاهی از جمله مؤلفه‌های مهمی است که به‌دنبال تحقق هر چه بیشتر آن هستیم.

رئیس سازمان چای کشور حمایت از تولیدکنندگان چای و تولید چای خشک باکیفیت و مرغوب را از جمعه اولویت‌های مهم این سازمان دانست و ابراز داشت:‌ با افزایش میزان صادرات چای خشک ارزآوری خوبی نصیب کشورمان می‌شود از سوی دیگر کشاورزان چایکار نیز رغبت بیشتری برای تولید این محصول پیدا می‌کنند.

جهانساز افزایش سرمایه صندوق جهت پشتیبانی مالی از محصول چای را به‌عنوان یکی از برنامه‌های حمایتی از صنعت چای داخلی ضروری خواند و ابراز داشت: توسعه کشت و اصلاح و بازسازی باغات چای و توانمندسازی بهره‌برداران در بخش تولید و صنایع چای از موضوعاتی است که به ما جهت رفع مشکلات صنعت چای کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.