یک تحلیلگر معروف آلمانی رفتار تهران در مناقشات اخیر با آمریکا را هوشمندانه ارزیابی کرده و ایران را قربانی و آمریکا را متجاوز نامید.

 تحلیلگر آلمانی: رفتار ایران در مناقشات با آمریکا بسیار هوشمندانه بود

قدی آنلاین؛ "یورگن تودن هوفر" از سیاستمداران سابق آلمان و روزنامه نگاران و تحلیلگران معروف آلمانی در گفتگو با سایت رادیو آلمان به مناقشات اخیر ایران و آمریکا در منطقه پرداخته و نوشت: آرامش فعلی که برقرار شده به این دلیل است که هر دو طرف دیده اند که اگر حملات ادامه پیدا کند آتش سوزی بزرگی رخ خواهد داد.

"تودن هوفر" تاکید کرد که ایران در این مرحله بسیار هوشمندانه واکنش نشان داده است. به این ترتیب ترامپ این فرصت را پیدا کرد که تهدید خود علیه ایران مبنی بر حمله به ۵۲ هدف در این کشور را پس بگیرد.

وی درباره اقدام ترامپ در ترور سردار سلیمانی و انگیزه های وی از این جنایت نیز گفت: صحبت از استراتژی هوشمندانه، واضح و شفاف از طرف ترامپ دشوار است. ترور دومین شخصیت مهم در دومین کشور مهم خاورمیانه با یک حمله پهپادی یک استراتژی نیست.

تودن هوفر در این مناقشات ایران را قربانی و آمریکا را یک متجاوز ارزیابی کرد.

در جریان حمله هفته گذشته  به نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از همرزمان ایشان به شهادت رسیدند.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دورانی که بخش‌های وسیعی از عراق و سوریه هدف تاخت و تاز تروریست‌های تحت حمایت آمریکا و متحدانش قرار گرفته بود، توانست با سامان دادن به جنبش‌های مردمی در این دو کشور نقش مهمی در مبارزه با گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش و آزادسازی شهرهای عراق و سوریه ایفا کند.

آمریکا در حالی پس از به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی همچنان وی را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند که طبق اعتراف شخص دونالد ترامپ، خطرناکترین گروه تروریستی منطقه یعنی داعش با برنامه‌ریزی‌های وزیر امور خارجه سابق آمریکا (هیلاری کلینتون) تشکیل شد تا اهداف آمریکایی‌ها در منطقه را پیش ببرد.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با شکست دادن داعش در عراق و سوریه –افتخاری که آمریکایی‌ها سعی دارند آن را به نام خود بزنند- علاوه بر نشان دادن اقتدار محور مقاومت به جهانیان، تمام نقشه‌های آمریکا برای استفاده از این گروه تروریستی در راستای منافع خود در منطقه را بر هم زد و این مسئله باعث شد که آمریکایی‌ها از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی برای ترور وی را آغاز کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.