جنبش فلسطینی حماس با انتشار گزارشی، آماری از عملیات‌های مقاومتی انجام شده علیه رژیم صهیونیستی در سال گذشته میلادی منتشر کرد.

پنج هزار اقدام مقاومتی علیه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری طی یک سال

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، اداره اطلاع‌رسانی جنبش فلسطینی حماس اعلام کرد، علی‌رغم هماهنگی امنیتی میان تشکیلات خودگردان و اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در کرانه باختری و قدس، مقاومت در این مناطق ادامه پیدا کرد.

بر اساس گزارش «قدس پرس»، حماس در ادامه به گزارش‌های مقاومتی انجام شده علیه رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۹ پرداخت و اعلام کرد، در این سال ۵۴۰۲ اقدام مقاومتی در کرانه باختری و قدس انجام شده که رام‌الله با ۱۱۸۳ عملیات در رتبه اول، قدس با ۱۰۵۳ عملیات و الخلیل با ۸۲۳ عملیات در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

حماس ادامه داد: مقاومت موفق به کشتن پنج اسرائیلی و مجروحیت ۱۵۳ نفر دیگر، انجام ۳۸ علمیات تیراندازی، ۳۰ عملیات با استفاده از سلاح سرد، ۱۱ عملیات زیرگیری با خودرو یا تلاش برای انجام آن و ۸۷ عملیات کاشت و پرتاب بمب دستی شد.

در ادامه این گزارش به عنوان مثال به برخی از عملیات‌های مقاومتی اشاره شده است. از جمله عملیات «عمر ابولیلی» در «سلفیت» کرانه باختری که طی آن با کشتن یک نظامی اسرائیلی و برداشتن سلاح وی به سمت یک خاخام اسرائیلی شلیک کرد و وی را نیز کُشت و چند نفر را زخمی کرد. وی با وجود تلاش‌های امنیتی زیاد رژیم صهیونیستی توانست ۷۰ ساعت خود را مخفی نگه دارد.

بر اساس این گزارش، در عملیاتی دیگر «نصیر و قاسم عصافره» موفق شدند یک نظامی اسرائیلی را در نزدیکی شهرکی صهیونیستی در جنوب بیت‌لحم بربایند و او را بکشند.

همچنین طی عملیات یکی از هسته‌های مقاومت، بمبی در مسیر رفت و آمد شهرک‌نشنیان صهیونیست کار گذاشته و با کنترل از راه دو منفجر شد که طی آن یک نظامی اسرائیلی کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.