رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد صرف نظر از نتیجه جلسه محاکمه در سنا، رئیس‌جمهور این کشور برای همیشه استیضاح می‌شود.

پلوسی: ترامپ برای همیشه استیضاح خواهد شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری هیل، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور برای همیشه استیضاح خواهد شد.

پلوسی گفت بدون توجه به اینکه میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوری خواه سنا جلسه محاکمه استیضاح ترامپ را چگونه پیش خواهد برد، رئیس جمهور برای همیشه استیضاح خواهد شد. 

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به تاخیر در ارائه مصوبه استیضاح رئیس جمهور که از سوی ترامپ و برخی جمهوری خواهان مورد انتقاد قرار گرفت، اعلام کرد این تاخیر در تلاش برای اعمال فشار بر سنا برای انجام یک محاکمه عادلانه صورت گرفت و ترامپ باید در برابر مردم آمریکا پاسخگو باشد.

پلوسی تاکید کرد: تاخیر در ارائه مصوبه مذکور به سنا این واقعیت را نشان می‌دهد که ما به شاهدان و مستنداتی برای محاکمه نیاز داریم. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد این هفته درباره زمان ارائه مصوبه استیضاح به سنا تصمیم‌گیری می‌کنیم. پلوسی گفت: ما به استیضاح اطمینان داریم. فکر می‌کنیم شاهد کافی برای حذف او از قدرت وجود دارد. با این حال ما می‌خواهیم مردم آمریکا حقیقت را ببینند و چرا جمهوری خواهان از حقیقت واهمه دارند؟

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همچنین گفت: خیلی تمایل ندارم وقتم را صرف توئیت‌های احمقانه او کنم. کمتر از ۲۴ ساعت پس از ارائه مصوبه استیضاح، جلسه محاکمه رئیس جمهور آمریکا در مجلس سنا آغاز می‌شود. اندکی پس از اظهارات پلوسی، «استیضاح برای همیشه» در شبکه اجتماعی توئیتر ترند شد.

از زمان تصویب استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا ۴ هفته می‌گذرد و رئیس جمهور آمریکا اکنون در انتظار برگزاری جلسه محاکمه خود در سنا است. میچ مک کانل به سناتورهای جمهوری خواه اعلام کرد جلسه محاکمه استیضاح ترامپ این هفته آغاز می‌شود. پس از آنکه بندهای استیضاح ترامپ با اکثریت آرا در مجلس نمایندگان به تصویب رسید، قرار شد این بندها در ماه ژانویه در سنا بررسی شوند.

ترامپ با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» روبروست. رئیس جمهور آمریکا هرگونه تخلف را رد کرده است و مکرراً استیضاح را به عنوان تعقیب توهمات و با هدف برگرداندن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ اعلام کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.