نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت بیمارستان حاشیه شهر مشهد از طریق بودجه ملی به نتیجه نخواهد رسید.

 امیدی به بودجه ملی برای ساخت بیمارستان حاشیه شهر مشهد نیست

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: ساخت بیمارستان حاشیه شهر مشهد ابتدا قرار بود از طریق فروش املاک دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تغییر کاربری بیمارستان قائم انجام شود که استاندار وقت با این موضوع مخالفت کرد و باعث معطلی این پروژه شد.

وی تصریح کرد: در زمان وزیر سابق بهداشت و درمان قرار شد  در ازای واگذاری دو قطعه زمین در حاشیه شهر مشهد از سوی  آستان قدس رضوی و همچنین تغییر کاربری بیمارستان قائم به تجاری  و  واگذاری آن به بانک پاسارگاد ، دو بیمارستان که یکی از آنها بیمارستان حاشیه شهر مشهد بود ساخته شود.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: در راستای انجام این موضوع ،اگرچه  تولیت قبلی آستان قدس رضوی زمین برای ساخت این بیمارستان را اختصاص دادند اما ادامه فرآیند کار و تغییر کاربری بیمارستان قائم با مخالفت برخی از اساتید این بیمارستان و همچنین استاندار وقت مواجه شد که باعث معطلی و بلاتکلیفی ساخت بیمارستان حاشیه شهر مشهد شد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه ساخت این بیمارستان از طریق بودجه ملی به نتیجه نخواهد رسید، ادامه داد: از طرفی تخصیص بودجه ملی برای ساخت بیمارستان بزرگ ۱۰۰۰تخت خوابی فرآیند طولانی دارد و با توجه به اینکه هزینه ساخت و تجهیزهر تخت بیمارستانی در حال حاضر نیاز به ۲میلیارد تومان اعتبار دارد باید ۲۰۰۰میلیارد تومان برای ساخت این بیمارستان هزینه شود.

وی افزود: از طرفی هزینه بالای ساخت بیمارستان باعث شده است در دوره وزارت جدید بهداشت و درمان به دلیل محدودیت بودجه ای که دولت با ان مواجه است ساخت هیچ بیمارستانی جدیدی شروع نشود .

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: از طریق خیرین و یا فروش برخی از زمین ها باید ساخت این بیمارستان در دستور کار قرار بگیرد زیرا بعید به نظر می رسد ساخت این بیمارستان در طی چند سال اینده از طریق بودجه عمومی به نتیجه برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.