وزیر امور خارجه آلمان به اردن سفر کرده است و می‌خواهد طی رایزنی‌هایی از میزان جدیت عراق برای خروج نیروهای بیگانه اطلاع یابد.

 سفر هایکو ماس به اردن/ برلین در انتظار اعلان قطعی عراق برای خروج نیروهای بیگانه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از "ان تی وی" آلمان، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان به نمایندگی از طرف دولت این کشور به خاورمیانه سفر کرده است و می خواهد در مذاکراتی این مسئله را مشخص کند که آیا عراق به درخواست خود برای خروج همه نیروهای بیگانه از کشورش پایبند است.

این تصمیمی است که پارلمان عراق به اتفاق آراء نمایندگان بعد از ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا اتخاذ کرده است.

"هایکو ماس" صبح امروز به امان پایتخت اردن سفر کرده و در آنجا می خواهد با "ایمن صفدی" همتای اردنی خود گفتگو کند.

در کشور اردن بزرگترین سهم نیروهای آلمانی مستقر در منطقه حضور دارند که از آنجا با ائتلاف بین المللی به اصطلاح مبارزه با داعش همکاری می کنند.

وی همچنین عصر روز گذشته در پاریس و مشترکا با همتایان انگلیسی و فرانسوی خود مذاکراتی بحرانی درباره توافق هسته ای با ایران را برگزار کرد. آن ها همراه با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به بررسی این مسئله پرداختند که چگونه می توان از خروج ایران از توافق هسته ای جلوگیری کرد.

هایکو ماس همچنین قبل از سفر به خاورمیانه در سخنانی در برلین اعلام کرد که خطر جنگ مستقیم در خاورمیانه برطرف شده است، اما تنش هایی که وجود دارد همچنان با ما همراه خواهد بود.

عملیات مشارکت آلمان با ائتلاف بین المللی ضد داعش از اردن به دلیل ناآرامی ها در عراق به حال تعلیق درآمده است. همچنین عملیات آموزشی نیروهای آلمانی و ناتو برای نیروهای امنیتی عراق هم به حال تعلیق درآمده است.

پروازهای شناسایی و سوخت گیری هوایی توسط آلمانی ها از پایگاه نظامی اردن به درخواست پارلمان آلمان در اواخر ماه مارس پایان می یابد. بعد از آن بخصوص حزب سوسیال دموکرات آلمان درخواست کرده است که کشور دیگری باید این مسئولیت را بر عهده گیرد.

در روزهای آینده همچنین قرار است یک مقام ارشد وزارت خارجه آلمان در مذاکراتی در بغداد و اربیل این مسئله را مورد بررسی قرار دهد که آیا دولت عراق واقعا خواهان بازگشت نیروهای بیگانه از این کشور بوده و اگر این طور است چه موقع باید این کار انجام شود.

دولت آلمان می خواهد در این باره شفافیت ایجاد کند که آیا عراق واقعا بر بازگشت نیروهای بیگانه از این کشور تاکید دارد.

مقامات دولت آلمان اعلام کرده اند که بر خلاف خواست دولت عراق نیروهای خود را در این کشور نگه نمی دارند و هر تصمیمی که بغداد بگیرد به آن متعهد خواهند بود.

هایکو ماس در سفر به اردن همچنین می خواهد با نیروهای آلمانی مستقر در این کشور دیدار کند.

انتهای پیام/  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.