ماجرا از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد. هرچند بارش‌ها در اصل روز شنبه شدت گرفت، اما مسئولان سیستان و بلوچستان، پیش از بالا گرفتن بارش‌ها، آب‌گرفتگی معابر را پیش‌بینی و مدارس را تعطیل کرده بودند.

سیلستان بلوچستان

با وجود تمام پیش‌بینی‌ها و اخطارهای هواشناسی اما تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده، نشان می‌دهد بیشتر مناطق سیستان و بلوچستان زیر آب رفته‌اند. مسئولان محلی می‌گویند شدت آب‌گرفتگی به قدری زیاد است که دسترسی به بیش از 100 روستا در چابهار به طور کلی قطع شده است. از آن طرف طبق گفته معاون استاندار سیستان و بلوچستان، امکانات برای امدادرسانی به اهالی این روستاها وجود ندارد. این اما تنها مشکل اهالی سیستان و بلوچستان نیست. طبق آمار رسانه‌های محلی، دام‌ها و زمین‌های روستاییان به طور کامل از بین رفته است.

اگرچه اخبار مربوط به سیل و آب گرفتگی در سیستان و بلوچستان در لابه‌لای اخبار و حواشی روزهای اخیر گم شد اما کاربران فضای مجازی هموطنانشان را فراموش نکردند. جمعی از کاربران فضای مجازی درحال حاضر با داغ کردن هشتگ #سیستان_بلوچستان سعی دارند صدای مردم این استان را به گوش مسئولان برسانند. در ادامه چند نمونه از توییت‌های منتشر شده توسط کاربران را می‌خوانید:

‏سیستان وبلوچستان یه روز درگیر سرما و نبود گاز و نفته، یه روز درگیر گروهک‌های تروریستی، یه روز میره زیر شن، یه روزم مثل الان میره زیر آب. آقایون، مسئولان! به داد استان‌های مظلوم مرزی که مردمی شریف و غیور دارن برسین.

همین سپاهی که دارن به‌خاطر اشتباه انسانی علیه‌اش هشتگ می‌زنند، رفت سیستان برای کمک به سیل زده‌ها اما باور کنید که کافی نیست. سپاه دست خالی چه کند؟

سیستان تا خرخره زیر آبه. چرا هیچ‌کس صداش درنمیاد؟ حتماً زبانم لال باید کار به تسلیت برسد که توییتری‌ها رگ غیرتشان تکان بخورد؟ تا کار بیخ پیدا نکرده فکری برای مردم مظلوم این منطقه بردارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.