نرخ عرضه پیاز به عنوان یکی از سبزیهای پرمصرف و مورد تقاضا عموم مردم در همه فصول سال، ظرف هفته اخیر در سطح بازار کلانشهر مشهد تا حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.

بارش برف بر نرخ پیاز در بازار تاثیر گذاشت

رییس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد گفت: بارش اخیر برف و باران سبب کاهش عرضه و در نتیجه افزایش قیمت پیاز در میدان‌بار این کلانشهر شد.

به گزارش قدس آنلاین، حیدر ساکن برجی افزود: بر این اساس قیمت کنونی عرضه هر کیلوگرم پیاز در سطح میدان‌بار نسبت به هفته پیش ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار ریال بالا رفت.

وی ادامه داد: بررسی و رصد وضعیت بازار در مشهد نشان می‌دهد در حالی کمبود عرضه پیاز قیمت آن را افزایش داده که به حد کافی پیاز در انبار استانهای تولیدکننده آن در دیگر نقاط کشور وجود دارد.

رییس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد گفت: تولید پیاز در خراسان رضوی طی فصل زمستان متوقف می‌شود و موجودی انبارها از این قلم سبزی اندک است لذا تامین پیاز مورد نیاز شهروندان ساکن خراسان رضوی بطور معمول از استانهای خراسان شمالی، اصفهان و بعضا جیرفت در استان کرمان صورت می‌گیرد.

وی افزود: هم‌اینک بارگیری و انتقال پیاز از استانهای خراسان شمالی، اصفهان و کرمان به خراسان رضوی بخاطر بارش سنگین برف دچار وقفه شده و کمبود عرضه آن را در بازار مشهد رقم زده است.

ساکن برجی ادامه داد: در این شرایط ضروری است تا سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانهای خراسان شمالی و اصفهان وارد عمل شده و هرچه سریعتر دست‌اندرکاران را ملزم به بارگیری و ارسال پیاز از انبارهای آن مناطق به خراسان رضوی کنند.

وی قیمت امروز هر کیلوگرم پیاز را در میدان بار مشهد بین ۵۰ هزار تا ۵۵ هزار ریال ذکر کرد. این قیمت در حوزه خرده‌فروشی با محاسبه ۳۰ درصد سود مغازه‌دار به مصرفکننده نهایی عرضه می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.