رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: انتخابات اسفند ماه آتی باید به مانور اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و انسجام جامعه تبدیل شود. رقابتی بودن انتخابات آتی نیز از الزامات تحقق این امر مهم است.

 انتخابات مانور اقتدار نظام و انسجام جامعه است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حیدری در هشتاد و دومین نشست شورای اسلامی شهر مشهد رقابتی بودن انتخابات را لازمه مشارکت حداکثری در آن توصیف و بیان کرد: در شرایطی که جامعه بطور جد نیازمند انسجام و همدلی است تا بتواند در برابر آمریکا و فشارها مقاومت کند دیروز در اعلام تعیین صلاحیتها داوطلبان نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عدم احراز صلاحیت‌ گسترده‌ بین نیروهای اعتدال و اصلاحات شکل گرفت.

وی افزود: اگر شرایط رقابت و فضای رقابتی در انتخابات حذف شود اتفاق نامبارکی روی خواهد داد لذا باید با ورود جریانهای مرتبط در فرصت باقیمانده و در زمان رسیدگی به شکایات، این موضوع مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد.

رییس شورای شهر مشهد ادامه داد: فضا می‌بایست بگونه‌ای باشد که همه سلایق و جریانهای درون نظام که التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را دارند در این فضای رقابتی مشارکت کنند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم مقابله با تهدیدهای دشمنان نظام جمهوری اسلامی گفت: باید شرایط به نحو مطلوب رقم خورد تا در این شرایط سخت با حضور حداکثری مردم در انتخابات، موضوع تحریمها و تهدیدها نیز بطور موثر و به خوبی مدیریت شود.

لزوم ادامه تفکر و منش شهید سلیمانی

حیدری در ادامه ضمن تسلیت شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی افزود: با قدرشناسی مردم مشهد مراسم ماندگار برای تشییع پیکر این سردار شهید اسلام انجام شد.

وی ادامه داد: نامگذاری خبایان و مکان‌هایی به نام این سردار شهید برای تداوم راه وی شرط لازم است ولی کافی نیست و باید تفکر، مشی و اندیشه این شهید مقاومت ادامه یابد.

رییس شورای شهر مشهد گفت: شهید سلیمانی شخصیتی با اخلاص و مردمی بود که نه ناسزایی از وی شنیدیم و نه حامی جریان خاصی بود و براساس تفکر سردار شهید سلیمانی، جامعه ما خانواده ماست.

وی با اشاره به تقویت انسجام، همبستگی و همدلی ملت ایران با گرایش‌های قومی، مذهبی و سیاسی مختلف در مراسم تشییع پیکر سردار مقاومت افزود: باید از این انسجام حمایت کنیم.

حیدری ادامه داد: جمعی از هموطنان در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد سلیمانی در کرمان جان خود را از دست دادند که این اتفاق بیانگر عدم اندیشیدن تدابیر لازم است.

مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بخشی از نظام است

وی همچنین به سالگرد وفات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره و بیان کرد: آیت‌الله رفسنجانی چهره مبارزی بود که هشت سال در جنگ تحمیلی نقش آفرینی کرد و در پذیرش قطعنامه نقش بی بدلیل داشت.

رییس شورای شهر مشهد گفت: مرحوم رفسنجانی در زمان طاغوت به جرم فعالیت علیه حکومت پهلوی بیش از چهار سال در زندان به سر برد و زمانی که وی زیر شلاق پهلوی بود عده‌ای که اعتقاد به انقلاب نداشتند و سابقه یک روز زندان نیز ندارند امروز تئوری پرداز انقلاب شده‌اند.

وی افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بخشی از نظام است اما برگزاری مراسم سالگرد وفات وی تبدیل به امری مذموم شده و با شانتاژهای صورت‌گرفته در فضای اکران شهری حق این مرد مبارز ادا نشده است.

حیدری در ادامه سخنانش در نشست شورای شهر مشهد به سانحه اخیر سقوط هواپیمای مسافربری در تهران نیز اشاره و بیان کرد: این حادثه ‌فاجعه دردناکی است که نه تنها جان مسافران این هواپیما و تعدادی از نخبگان را گرفت بلکه اعتماد عمومی را نیز نشانه رفت.

وی ادامه داد: اعتمادی که پس از جریان‌های آبان ماه در مراسم وداع با شهید سپهبد سلیمانی بازسازی شد امروز در معرض خطر قرار گرفته، پنهان‌کاری و عدم اطلاع رسانی شفاف در هر رده‌ای بحران و زنگ خطر جدی است.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اگر فضای اطلاع‌رسانی کشور شفاف باشد اینچنین دچار مشکل نمی‌شویم لذا نباید از مجازات مقصران این خطای بزرگ گذشت کرد بلکه می‌بایست از آسیب‌های احتمالی که ممکن است بر وحدت ملی خدشه وارد کند مراقبت کنیم و در اکران فضای شهری نیز به همین مهم پرداخته می‌شد که البته هنوز هم فرصت باقی‌ است.

وی افزود: عذرخواهی، استعفا و مجازات مقصران حداقل خواسته جامعه است.

مناسبتها

حیدری در ادامه به مناسبت تاریخی سالروز ولادت امام محمد غزالی از شخصیتهای تاریخی خراسان هم اشاره و بیان کرد: وی سرآمد محققان دوره خود بود که در روستای توس به دنیا آمد لذا باید فضایی در شان این عالم بزرگ جهان اسلام در توس فراهم شود.

وی با اشاره به در پیش‌ بودن سالروز شهادت امیرکبیر نیز گفت: وی از چهره‌های ماندگار جامعه ایران است، مرحوم هاشمی رفسنجانی نیز کتابی در زمینه مبارزات امیرکبیر نوشته‌اند که بیانگر رویکرد این دو مرد مبارز ایرانی است.

تقدیر از شهردار مشهد

رییس شورای اسلامی شهر مشهد در بخش دیگری از سخنانش بارش برف و باران در این شهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: ظرف روزهای اخیر نیروهای خدمات شهری شهرداری مشهد در آماده‌باش کامل به سر برده‌اند. وی افزود: شخص شهردار مشهد طی همین مدت در کنار نیروهای خدمات شهری بود.

حیدری گفت: در این چارچوب اقدامات لازم برای برف‌روبی و تسهیل رفت و آمدهای شهروندان به خوبی در خیابانها و معابر کلانشهر مشهد انجام شد تا شهروندان با مشکلات کمتری مواجه شوند.

وی افزود: مجموع اقدامات بهنگام، مفید و موثر اخیر شهردار و شهرداری مشهد قابل تقدیر است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.