نخست‌وزیر کانادا در یک مصاحبه تلویزیونی مدعی شد که از اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی مطلع نبود و واشنگتن پیش از انجام آن، هیچ گونه هشداری به کانادا که نظامیانی در منطقه دارد، نداده بود.

 ترودو: پیش از ترور سردار سلیمانی، هشداری دریافت نکرده بودیم

قدس آنلاین؛ به نقل از اسپوتنیک، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا دیروز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «گلوبال نشنال» در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه آیا دولت آمریکا قبل از ترور سردار سلیمانی، کانادا را با توجه حضور نظامیان آن در منطقه مطلع کرده بود یا نه، مدعی شد که در این خصوص هیچ هشداری از سوی مقامات آمریکایی دریافت نکرده بود.

وی در ادامه بدون محکوم کردن اقدام جنایت آمیز آمریکا در به شهادت رساندن فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و یا دست‌کم تروریستی خواندن آن افزود: «به اعتقاد من، اگر تنش‌ها نبود و طی روزهای اخیر تشدید نمی‌شد، اکنون کانادایی‌هایی که در حادثه سقوط هواپیما جان خود را از دست دادند، در منازل خود به سر می‌بردند».

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه در پاسخ به اقدامات جنایت آمیز آمریکا در به شهادت رساندن سپهپد حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس نایب رئیس سازمان حشد الشعبی و همراهانشان، چندین فروند موشک بالستیک به سوی پایگاه‌های آمریکا در عراق شلیک کرد.

این پاسخ موشکی ایران در کمتر از یک هفته پس از این اقدام تروریستی ارتش آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد، صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.