بعد از آنکه مقام‌های مختلف آمریکایی ادعاهای اخیر رئیس‌جمهور آمریکا برای توجیه ترور سپهبد سلیمانی را رد کردند، «دونالد ترامپ» به طور ضمنی مجبور به عقب‌نشینی از اتهام‌زنی علیه سپهبد سلیمانی شد.

عقب‌نشینی ترامپ از ادعای تهدید «قریب‌الوقوع» سپهبد سلیمانی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (دوشنبه) مجبور شد در صفحه توییتر خود به تأکید مقام‌های آمریکایی مبنی بر دروغ‌بافی وی برای توجیه سپهبد سلیمانی پاسخ دهد.

بنا به گزارش پایگاه خبری «بیزنس تایمز» وی در پاسخ به انتقادات از این تصمیم وی در ترور سپهبد ایرانی در صفحه توییر خود گفت: «رسانه‌های اخبار جعلی و شرکای دموکرات آنها به شدت در تلاش هستند تا تعیین کنند که حمله آتی توسط سلیمانی تروریست، قریب‌الوقوع بوده یا خیر و تیم من با آن موافق بودند یا خیر».

وی ادامه داد: «جواب هر دو آنها، یک بله محکم است اما آیا واقعاً این قضیه با توجه به پیشینه هولناک وی (سپهبد سلیمانی) اهمیتی دارد؟».

ترامپ در حالی مجبور شده اینگونه از خود دفاع کند که «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا ادعای رئیس‌جمهور آمریکا را مبنی بر اینکه سپهبد سلیمانی در حال برنامه‌ریزی یک حمله بوده، رد کرد.

ترامپ سپس در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز مدعی شد که سپهبد سلیمانی چهار سفارتخانه آمریکا را هدف گرفته بود و برای حمله به آنها برنامه‌ریزی کرده بود.

«ادم شف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز گذشته با رد ادعای ترامپ گفت: «جر و بحثی در این خصوص ندارم. فکر می‌کنم کاملاً اشتباه است. هیچ بحثی در جلسات گروه هشت کنگره مبنی بر اینکه چهار سفارتخانه در معرض حمله قرار داشته‌اند، صورت نگرفته است و اطلاعات دقیقی که نشان دهد این (سفارتخانه‌ها) اهدفی خاص بوده‌اند، در اختیار نداریم».

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز در توجیه ترور سپهبد سلیمانی مدعی شده بود که حمله به آمریکا «قریب‌الوقوع» بوده است ولی همچنین اعتراف کرد که مکان و زمان دقیق این حمله نامشخص بوده است.

از طرف دیگر، «ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا ضمن «قانونی» خواندن ترور سپهبد سلیمانی، تأکید کرد که این دفاع از خود بوده است. وی حتی فاش کرد که کاخ سفید قبل از این ترور جنجالی، با وزارت دادگستری مشورت و رایزنی کرده بود.

با اینحال، وزیر دادگستری آمریکا هیچ‌گونه شواهدی خاص ارائه نداد و تنها با اتهام زنی به تهران گفت که ایران قبلاً نیز اقدامات خشنی را علیه مردم آمریکا و همپیمانان این کشور انجام داده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.