رئیس پارلمان لبنان درباره موضوع تشکیل دولت در این کشور و اختیاراتی که پارلمان در اختیار آن قرار می‌دهد، اظهار داشت که دولت را به ما بدهید تا ببینید کشور چگونه نجات می‌یابد.

نبیه بری: دولت را به ما بدهید تا ببینید لبنان چگونه نجات می‌یابد

قدس آنلاین؛ به نقل از پایگاه خبری العهد، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در خلال دیدار با یک هیئت مطبوعاتی اظهار داشت که با یک دست نمی‌توان کف زد، اما سیلی می توان زد! و لبنان در یک بحران بی‌سابقه در تاریخ خود به سر می‌برد.

بری اشاره کرد که ادامه این روند در آینده نزدیک بسیار خطرناک خواهد بود و راه حل تنها دو کلمه است: اعمال قانون.

رئیس پارلمان لبنان درباره دولت پیشبرد امور این کشور تاکید کرد که این دولت باید همه فعالیت‌های خود را در راستای تشکیل دولت جدید انجام دهد. وی تصریح کرد که تماس او با سعد حریری نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان به منظور ایجاد تشویش برای حسان دیاب مامور تشکیل دولت نبوده و مربوط به تصویب بودجه ۲۰۲۰ بوده است.

اما نبیه بری در خصوص تحرکات مردمی این کشور اظهار داشت که در ابتدای این تحرکات احساس می‌کردم که خودم یکی از آنها هستم؛ اما اکنون اوضاع تغییر کرده و آنچه که امروز می بینیم هیچ ربطی به مطالبات معترضان ندارد و بلکه یک جنگ ضد نمایندگان و وزیران و موسسات دولتی و خصوصی محسوب می‌شود.

رئیس پارلمان لبنان در خصوص موضوع مربوط به دولت خاطرنشان کرد که هم‌زمان با آغاز رایزنی‌های پارلمانی٬ با دیاب دیدار و از او درباره ماهیت دولتی که قصد تشکیل آن را دارد سوال کرد. بری ادامه داد که حسان دیاب در پاسخ اعلام کرد که مایل به تشکیل دولتی متشکل از ۱۸ وزیر است و نبیه بری به او پیشنهاد داد که ۲۴ وزیر در دولت حضور داشته باشند تا هر پستی یک وزیر داشته باشد. رئیس پارلمان لبنان همچنین از دیاب خواسته بود تا با نمایندگان پارلمانی که او را انتخاب نکرده بودند هم ارتباط برقرار کرده و همچنین خواستار حضور نماینده‌ای از تحرکات مردمی شده بود.

نبیه بری ادامه داد که به دنبال دولتی هستم که با فساد مبارزه کند و دولتی می‌خواهیم که وزیران آن شایستگی نجات کشور را داشته باشند.

بری درباره شرایط اقتصادی کشور اعلام کرد که نیمی از دلایل وخامت اوضاع اقتصادی٬ سیاسی است. رئیس پارلمان لبنان اضافه کرد: یک دولت نجات به ما بدهید٬ به شما اطمینان می‌دهم که نجات لبنان امکان پذیر بوده و متوقف کردن فروپاشی کشور کار سختی نیست.

وی همچنین درباره اختیارات استثنایی برای دولت جدید اظهار داشت که نمی توانم به هیچ دولتی اختیارات استثنایی بدهم و تا زمانی که پارلمان قادر و آماده برای انجام کار دولت است٬ اختیارات استثنایی برای چه؟ و تا زمانی که پارلمان کنونی و همه کمیته‌های آن فعال هستند چرا بر اختیارات استثنایی اصرار دارید.

بری در پایان اعلام کرد: دولت را به ما بدهید تا ببینید چگونه کشور نجات می‌یابد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.