رئیس فراکسیون ائتلاف الفتح در پارلمان عراق تاکید کرد که اگر نیروهای آمریکایی بخواهند مصوبه پارلمان را برای خروجشان از عراق دور بزنند این قضیه به مبارزه نظامی منجر می‌شود.

الغبان: آمریکا مصوبه خروج از عراق را دور بزند با مقاومت نظامی روبه‌رو می‌شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «محمد الغبان» رئیس فراکسیون ائتلاف الفتح در پارلمان عراق (به ریاست هادی العامری) گفت که دولت عراق باید تدابیر لازم برای پایان دادن به حضور نیروهای بیگانه در خاک این کشور را به کار گیرد.

به گزارش شبکه المیادین الغبان گفت: «اگر نیروهای آمریکایی بخواهند مصوبه پارلمان برای خروجشان از عراق را دور بزنند این موضوع به یک هجوم مردمی و درگیری نظامی منجر می شود».

در پی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا  بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه)، پارلمان عراق در روز (۵ ژانویه)، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد و دولت را به تدوین ساز و کار لازم برای اجرای این طرح ملزم کرد.

در پی این امر، مقتدی الصدر که همواره مخالف حضور نظامیان آمریکایی در خاک این کشور بوده است هم طی پستی در توئیتر نوشت که این طرح پارلمان، پاسخی در حد و اندازه تجاوزهای آمریکا علیه حاکمیت عراق و تشدید اقدامات خصمانه منطقه‌ای آن و دشمنی با دین و مذهب نیست و پیشنهاد کرد که کلیه گروه‌های مقاومت  در داخل عراق و سایر گروه‌های خارج از این کشور اقدام به تشکیل «گروه‌های مقاومت بین‌المللی» کنند.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.