فرماندار مشهد گفت: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به ازای هر کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه مشهد و کلات بیش از ۵۰ نامزد تایید صلاحیت شده وجود دارد.

۵۰ نامزد برای هر کرسی نمایندگی مردم مشهد در مجلس

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا هاشمی افزود: تاکنون صلاحیت ۲۶۰ نفر برای نامزدی تصاحب پنج کرسی نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه مشهد و کلات تایید شده است.

وی این تعداد را خوب توصیف کرد و ادامه داد: امیدواریم با حضور پرشور مردم انتخابات آتی به شکل باشکوه برگزار شود.

وی با اشاره به تایید صلاحیت‌ها توسط هیات مرکزی نظارت شورای نگهبان گفت: فضای کلی برای مشارکت فراهم است و در همین روزهای نخست برخی داوطلبان ردصلاحیت شده اعتراضات خود را به هیات مرکزی نظارت ارائه کرده‌اند.

فرماندار مشهد افزود: از سوی متولیان برگزاری انتخابات در زمینه رد یا تایید صلاحیت‌ها تفکیکی از نظر سلیقه نامزدها صورت نگرفته است لذا نمی‌توان در باره توان جریان‌های سیاسی برای ارائه فهرست انتخاباتی اظهار نظر نمود و باید منتظر اعلام نظر هیات مرکزی نظارت در خصوص رد صلاحیت‌ها ماند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی از مجموع ۱۰۵۴ داوطلب نامزدی نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان ۴۷ درصد معادل ۴۹۷ نفر از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

بر این اساس ۲۷۳ نفر معادل ۲۶ درصد از این افراد رد صلاحیت شده و همچنین صلاحیت ۲۸۴ داوطلب نیز از سوی شورای نگهبان احراز نشده است.

همچنین از مجموع ۵۱۴ داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات ۲۶۰ نفر تایید صلاحیت و ۱۱۶ داوطلب نیز رد صلاحیت شدند، شورای نگهبان صلاحیت ۱۳۸ داوطلب در این حوزه انتخابیه را احراز نکرده است.

دفتر نمایندگی هیات نظارت شورای نگهبان در خراسان رضوی همچنین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آن عده از داوطلبان نامزدی نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که صلاحیت آنان در هیات مرکزی نظارت مورد تایید قرار نگرفته است می‌توانند طی پنج روز از ۲۲ تا ۲۶ دی ماه از ساعت هشت تا ۱۶ به مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی در تهران یا دبیرخانه هیات نظارت استان در استانداری خراسان رضوی مراجعه کرده و ضمن دریافت فرم، شکایات خود را تنظیم کرده و پس از تحویل، رسید دریافت نمایند.

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی هزار و ۱۱۴ نفر برای نامزدی نمایندگی مجلس در این استان ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد ۴۸ نفر پس از بررسی هیات‌های اجرایی در ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی رد صلاحیت شدند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.