گیلان- سد پلرود رودسر در غرب گیلان واقع شده و در حال حاضر ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد از سوی دیگر روند احداث این سازه که به علت کمبود اعتبارات به تأخیر افتاده با تزریق منابع مالی لازم سرعت می‌گیرد.

روند ساخت سد پلرود رودسر با تزریق منابع مالی سرعت می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای گیلان، پیشرفت فیزیکی پروژه سد پلرود رودسر هم‌اینک به ۷۲ درصد رسیده است از سوی دیگر طرح مذکور که با احداث و بهره‌برداری آن امکان آبیاری ۲۷ هزار هکتار از شالیزارها و باغات شهرستان‌های رودسر و املش و تأمین آب شرب ۷ شهر بزرگ شرق گیلان فراهم می‌شود هم‌اینک در انتظار منابع مالی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان، با بیان اینکه سازه سد پلرود برای این استان بسیار مفید بوده و مزیت‌های فراوانی دارد عنوان کرد: انتظار داریم سد پلرود که آب شرب منطقه و اراضی کشاورزی را تأمین کرده و ظرفیت خوبی برای کنترل سیلاب‌ها دارد در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ آبگیری شود.

وحید خرمی با بیان اینکه احداث سد در استان گیلان شرایطی خاصی به جهت پراکندگی بافت جمعیتی و پوشش جنگلی دارد خاطرنشان کرد: مواردی نظیر لزوم احداث جاده‌های جایگزین ،جابه‌جایی اهالی و ساکنان، تملک زمین و یا اخذ مجوز زیست محیطی هر کدام پروسه‌ای هستند که اجرای چنین پروژه‌هایی را سنگین و زمان‌بر می‌کند.

وی احداث ۱۱ سد لاستیکی در مناطق مختلف استان گیلان و تأمین منابع آبی از طریق این سدها که از جمله کارکردهای چنین سازه‌هایی محسوب می‌شود را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سدهای لاستیکی در گیلان سازه‌های جدیدی هستند که علاوه بر اینکه سازگاری لازم را با طبیعت استان دارند خسارتی نیز به محیط زیست وارد نمی‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان نداشتن ناهمگونی با طبیعت و ایجاد محیطی زیبا متناسب با استان را از دیگر مزیت‌ها و کارکردهای مثبت سدهای لاستیکی خواند و ابراز داشت: یکی از اصلی‌ترین وظایف سدهای لاستیکی حفظ و نگهداشت آب برای تزریق آن به سفره‌های آب زیرزمینی و تقویت هر چه بیشتر این منابع محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.