همدان- رئیس شورای اسلامی شهر همدان بر همسان‌سازی و هماهنگی قوانین مربوط به شوراها گفت: اعضای شورای شهر بر شفافیت عملکرد مدیریت شهری تأکید داشته اند که به دنبال تصویب طرح شهاب، سامانه جامع شفافیت شهرداری همدان نیز راه‌اندازی شده است.

ضرورت همسان‌سازی و هماهنگی قوانین شوراها

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ کامران گردان در صحن شورا با حضور معاون تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری به‌منظور تأکید بر قوانین و مقررات جاری و اطلاع رسانی آنان؛ اظهار کرد: تحقق شعار «شفافیت» به معنای واقعی و مَحرم دانستن شهروندان، از مهم‌ترین دستاوردهای شورای پنجم است.

ابلاغ بخش‌نامه‌ها منطبق بر قوانین شوراها باشد

نایب رئیس شورای شهر همدان با اشاره به رونمایی از سایت شفافیت شهرداری همدان (طرح شهاب) به عنوان تنها راه‎حل پیشگیری از رانت و فساد، خطاب به نماینده ریاست جمهوری درخواست کرد: با توجه به اینکه بر اساس بخش نامه بودجه سال 99 شهرداری ها، بودجه شوراهای اسلامی شهر محدودتر شده است؛ انتظار می‌رود ابلاغ بخش‌نامه‌ها و قوانین موجود منطبق بر حداقل قوانین ناقص شوراها، انجام پذیرد.

حمید بادامی‌نجات اظهار کرد: شورای شهر و شهرداری‌ همدان بر اساس قوانین باید تمامی امور اداری مدیریت‌شهری را به منظور عملیاتی شدن قانون، انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از طریق سامانه جامع شفافیت شهرداری را در اختیار مردم قرار دهند.

 آگاهی از قوانین، کم است

معاونت حقوقی ریاست جمهوری تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز با تأکید بر اینکه قانون، اساس و پایه تمامی امور است که ذیل آن، حقوق و تکالیف همگان تعریف می‌شود؛ گفت: گاهی با برخی آسیبها مواجه میشویم که اگر به موقع شناسایی نشوند، دچار مشکلاتی در حوزه نظام قانون و هویت رفتارها خواهیم شد.

مهدی مهدی‌زاده با بیان اینکه قوانین و مقررات به منظور تعیین حدود اختیارت تدوین می‌شوند؛ اظهار کرد: آگاهی‌ها نسبت به قوانین و مقررات، کم است.

وی تعدد مراجع وضع قوانین و نبود شفافیت در هرم قانونگذاری را از چالش های موجود در کشور برشمرد و افزود: برخی ناآگاهی‌ها از قوانین، حقوق شهروندی را در زوایای قانون با چالش مواجه کرده است.

به گفته مهدی‌زاده؛ اطلاع رسانی و تنقیح قوانین و مقررات نیاز امروز مردم است که باید مورد توجه جدی مسئولان در سطح استان‌ها قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.