بوشهر- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهرگفت: ۲۲ پروژه اقتصاد مقاومتی در این استان اجرایی شده که با به ثمر نشستن آنها ۹ هزار فرصت جدید شغلی ایجاد می‌شود.

۲۲ پروژه اقتصاد مقاومتی در بوشهر اجرایی شده است

به گزارش قدس آنلاین؛ علی درویشی افزود: یکی معضل‎‏هایی که استان بوشهر در چهار دهه گذشته با آن مواجه است و در ستاد اقتصاد مقاومتی نیز تمرکز ویژه‎ای به آن شده موضوع مشارکت سرمایه‎گذاران برای احداث آب‌شیرین‎کن‎‌ها است.

وی بیان کرد: در این راستا پروژه‏ های متعددی اجرایی شده که از جمله آنها می‎توان به ۲ آب شیرین‎کن ۱۵ هزار مترمکعبی دشتستان و آب شیرین‎کن ۲۷ هزار مترمکعبی کنگان با مجموع سرمایه‎گذاری ۲۶۸ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی اشاره کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر ادامه داد: در حوزه کشاورزی نیز استان جهش قابل توجهی تجربه کرده به گونه‎ای که ظرف یکسال گذشته سطح زیر کشت گلخانه‎ای استان ۲ برابر شده و از تعهد ۳۰۰ هکتاری استان نیز تاکنون ۸۰ هکتار آن مورد بهره‎برداری قرار گرفته است.

وی گفت: در حوزه سلامت نیز یکی از پروژه ‏هایی که با مشارکت بخش خصوصی با سرمایه‎گذاری بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان در شهر بوشهر اجرا شده کلینیکی تخصصی است که با افتتاح آن ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع به فضای درمانی استان بوشهر اضافه میشود.

درویشی ادامه داد: یکی از رویکردهای ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر استفاده از ظرفیت مناطق ساحلی و توسعه دریا محور است که در این ارتباط در مجموع ۲هزار و ۹۰ میلیارد تومان سرمایه‎گذاری بخش خصوصی در این زمینه در شهرک رودشور دیلم، توسعه سایت شیف، دلوار محقق می‏‌شود.

وی گفت: با افتتاح این پروژه‎ها  ظرفیت تولید میگوی پرورشی استان بوشهر از ۲۲ هزار به ۴۴ هزار تن افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.