بوشهر- رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: آمارگیری از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی زمستان گذران در این استان آغاز شد.

سرشماری پرندگان مهاجر در بوشهر

به گزارش قدس آنلاین؛ خسرو درویشی روز دوشنبه در این ارتباط افزود: این آماربرداری در مناطق تحت مدیریت استان بوشهر شامل پارک ملی دریایی نایبند، پارک ملی دیر- نخیلو، مناطق حفاظت شده مند، حله، اثر طبیعی ملی خارکو و پناهگاه حیات وحش خارک و سواحل این استان که از محل‌های اصلی رویت این پرندگان است، صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: بیش از یک سوم از پرندگان شناسایی شده استان بوشهر را خانواده‌های باکلان، کاکایی، پلیکان، حواصیل، فلامینگو، انواع اردک‌ها، درنا، سلیم‌ها، تلیله‌ها، آبچلیک‌ها، غاز، لک‌لک، حواصیل و پرستوهای دریایی تشکیل می‌دهند.

درویشی ادامه داد: با توجه به بارندگی‌های مناسب امسال، در پاییز و اوایل زمستان هم‌اکنون تنوع و پراکندگی مناسبی از پرندگان در استان دیده می‌شوند.

وی گفت: مهاجرت این پرندگان علاوه بر بالابردن تنوع زیستی زیست بوم‌های استان بوشهر، نقشی مهم در جلب طبیعت گردان، رونق تصویربرداری و عکاسی در حوزه طبیعت و توسعه زیبایی شناختی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.