مازندران- مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران از ارائه تسهیلات کم بهره به ۲۷۲ تشکل کشاورزی خبر داد.

۲۷۲ تشکل کشاورزی مازندران از تسهیلات کم بهره برخوردار شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نورالدین پناهی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه تاکنون معوقه ای در بازپرداخت تسهیلات نداشتیم، اظهار کرد: حذف تشریفات بانکی و عدم استعلام از سامانه بانک مرکزی موجب رضایت تشکل ها شده است.

وی با اعلام اینکه بدنبال علمی کردن تولید هستیم، خاطرنشان کرد: کاهش خلا عملکرد و کم کردن فاصله میانگین تولید با تولید های نمونه بخش کشاورزی از اهداف اصلی صندوق است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران با بیان اینکه بعد از ۲۲ مرحله افزایش سرمایه هم اکنون ۳۰۰ تشکل و سهامدار عضو صندوق هستند، یادآور شد: سرمایه صندوق به ۷۵ میلیارد تومان رسیده و گردش مالی سالانه نیز ۵۰۰ میلیارد تومان است.

پناهی با اشاره به اینکه استان مازندران ۱۳ درصد ارزش افزوده تولیدات کشاورزی کشور و ۱۰و نیم درصد تولیدات کشاورزی را به خود اخصاص داده است، هدف از تشکیل صندوق حمایت را تشکیل سرمایه و تقویت حجم و کیفیت سرمایه گذاری تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی، تجمیع سرمایه های پراکنده بهره برداران، اعطا تسهیلات ارزان قیمت و آسان به بهره برداران، دریافت کمک های مالی و اعتباری از دولت و حمایت از تولیدکنندگان در مواقع بحرانی اعلام کرد.

وی ساماندهی تهیه و توزیع سموم کرم ساقه خوار برنج، حمایت از خرید تضمینی مرکبات و تهیه، تدارک و تامین نهاده های کشاورزی در زیربخش های مختلف را از جمله فعالیت های صندوق دانست و افزود: تهیه و تدارک به موقع نهاده های کشاورزی در راستای رونق تولید در زمره فعالیت های بازرگانی اثربخش صندوق است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.