وزیر خارجه روسیه ضمن اعلام آمادگی این کشور برای میانجیگری میان تهران و واشنگتن اعلام کرد ترور سردار سلیمانی اوج تخطی آشکار آمریکا از قانون بود.

لاوروف: ترور سردار سلیمانی اوج اقدام غیرقانونی آمریکا بود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز در یک کنفرانس خبری در سریلانکا پس از دیدار با مقامات این کشور به شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت ترور او اوج تخطی آمریکا از قانون است.

او گفت: «مطمئناً قتل قاسم سلیمانی، نماینده رسمی دولت ایران که در حال بازدید از کشور همسایه خود یعنی عراق بود، اوج اقدامات غیرقانونی واشنگتن است. این قطعاً فراتر از هر چارچوب حقوقی و انسانی بین المللی است.»

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه افزود: «سیاست‌های واشنگتن در برابر ایران عامل اصلی افزایش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس است.»

لاوروف همچنین اظهار کرد روسیه از طرح فرانسه و ژاپن برای کاستن از شدت تنش بین آمریکا و ایران استقبال می‌کند. او در این خصوص گفت: «در صورتی که از ما خواسته شود، برای کمک به آغاز گفت‌وگو بین ایران و آمریکا آمادگی داریم.»

هرچند او در ادامه تاکید کرد روسیه در هیچگونه درگیری میان آمریکا و ایران مداخله نخواهد کرد و دو طرف را به خویشتن داری و گفت‌وگو فرا می‌خواند.

لاوروف همچنین در واکنش به شکست مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس در لیبی گفت ناتو مسئول نابودی این کشور است. او در این خصوص گفت: «اگر لیبی سوریه دوم شود، بر این باور هستم که مردم این کشور از آن سود خواهند برد. متاسفانه، تاکنون هیچ ثباتی در لیبی نبوده است.»

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه افزود: «دولت لیبی در سال ۲۰۱۱ از سوی ناتو بمباران شد و ما و مردم لیبی در درجه اول همچنان با عواقب این فرار غیرقانونی و جنایتکارانه روبرو هستیم.»

خبرها حاکی از آن است که امروز صبح خلیفه حفتر، رهبر دولت ملی و یکی از طرف‌های درگیر در لیبی بدون امضاء توافق آتش‌بس با فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی این کشور که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، مسکو را ترک کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.