قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی شهادت را زمینه‌ساز ماندگاری منش حاج قاسم سلیمانی به عنوان الگو در تاریخ دانست.

شهادت، منش سردار سلیمانی را به عنوان الگو در تاریخ ماندگار کرد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی خاکسار قهروردی با حضور در چهل و یکمین برنامه سه‌شنبه‌های فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی که با رونمایی از آثار اهدایی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به مقام معظم رهبری همراه بود، برگزاری این جلسه فرهنگی با نام و یاد این سردار شهید اسلام را باعث ماندگاری این شهید خواند.
وی با بیان اینکه داغ این شهادت عظمی برای همیشه در دل‌ها تازه خواهد ماند، گفت: آنچه در این شرایط می‌توان التیام بخش باشد این است که امید داشته باشیم این حادثه مقدمه‎ای برای ظهور منجی عالم بشریت باشد و پذیرش جامعه را برای ظهور نور الهی آماده و فراهم کند.
خاکسار قهرودی همچنین با اشاره به تشییع میلیونی این شهید و تحت تأثیر قرار گرفتن جامعه بین‌الملل از این واقعه، این همراهی را ناشی از شخصیت بزرگ و اخلاص وی در خدمت به مردم عنوان کرد.
وی ابعاد مختلف شخصیت سپهبد قاسم سلیمانی را نیازمند تبیین، تشریح و توضیح دانست و افزود: شهید سلیمانی در میان همرزمانش شخصیت کم نظیری بود و کمتر جمعی از چنین شخصیتی بهره‌مند بود.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی همچنین به حضور این سردار شهید در حرم مطهر رضوی اشاره داشت و گفت: حاج قاسم سلیمانی در اوج اقتدار، توانمندی و محبوبیت، در نهایت عجز و بندگی در مقابل خداوند و ائمه معصوم(ع) قرار می گرفت و با همه وجود متقاضی لطف و عنایت امام رضا(ع) بود و قطعا چیزی را غیر از شهادت از خداوند مطالبه نمی‌کرد.
گفتنی است، در ادامه این برنامه فرهنگی با حضور ریاست و مدیران ارشد سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، از نسخ خطی اهدایی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به مقام معظم رهبری که در گنجینه رضوی نگهداری می شود و پایگاه موضوعی «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» در کتابخانه دیجیتال رونمایی به عمل آمد.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.