معاون استاندار و فرماندار تربت‌حیدریه گفت: برف و بوران طی ۷۲ ساعت گذشته سبب کندی تردد مسافران گذری شد و طی این مدت ۶۶۰۰ مسافر در تربت‌حیدریه اسکان داده شدند.

اسکان ۶۶۰۰ مسافر گرفتار در برف و کولاک در تربت‌حیدریه

به گزارش قدس آنلاین، علی رستمی اظهار کرد: مسافران استان‌های شرقی و جنوبی کشور بیشتر از این شهرستان عبور می‌کنند و کنترل تردد روزانه بیش از ۲۴ هزار خودروی سبک و سنگین از این محور به ویژه در زمستان کاری بسیار طاقت‌فرسا است.

وی با اشاره به وجود ۲ گردنه سبز و خماری حدود ۱۱ کیلومتربا دامنه برفگیر در این شهرستان افزود: این دو گردنه زمان بارش برف همواره با کولاک و بوران همراه است و بیشترین بار ترافیک نیز در این محور است، بارش برف در روز جمعه آغاز شد و ترافیک حدود ۳۰ هزار خودرو را در این محور به همراه داشت.

رستمی بیان کرد: با تمهیدات انجام شده در ستاد بحران شهرستان و جلوگیری از خطرات ناشی از لغزندگی سطح جاده پنج هزار نفر در شب اول و ۱۶۰۰ مسافر شنبه شب در محل‌های از قبل تعیین شده اسکان داده شدند.

تمامی راه‌های روستایی باز و تردد در حال انجام است

نماینده عالی دولت در این شهرستان گفت: راه‌های ۱۳۲ روستای این شهرستان در چند مرحله بازگشایی شده و تردد در حال انجام است اما از آنجا که برف‌های حاشیه جاده بر اثر تابش نور خورشید در روز باز می‌شود مجدد در شب و ابتدای صبح موجب یخبندان و لغزندگی خواهد شد.

وی مطرح کرد: رانندگان بهتر است با رعایت نکات ایمنی از محورهای برف گرفته تردد کنند و تا حد امکان از تردد غیرضروری در زمان یخبندان خودداری نمایند.

رستمی افزود: اعضای ستادبحران شهرستان از روز جمعه تاکنون در حالت آماده‌باش بوده‌اند و هیچ مشکل خاصی در منطقه به وجود نیامده، چند مورد شکستگی شاخ و برگ درختان باعث قطع برق در مناطق مختلف شده که در کمتر از یک ساعت اصلاح شده است.

وی اظهار کرد: تجهیزات و نیروهای انسانی در زمان برف و بوران تمام تلاش خود را برای ایمن سازی انجام می‌دهند اما شهروندان با رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای ترافیکی سهم بیشتری در جلوگیری از حوادث دارند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.